Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča (v nadaljevanju NUSZ) je eden izmed premoženjskih davkov, za katerega zakon določa, da je izvirni prihodek občin. Zato je NUSZ pomemben prihodek vsakega občinskega proračuna, saj s tem virom dohodkov občina zagotavlja ustrezno komunalno opremljenost stavbnih zemljišč ter gospodarski in družbeni razvoj. V Občini Žalec je NUSZ urejen z Odlokom o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Žalec (Ur. l. RS, št. 173/2021, 103/2022) – v nadaljevanju Odlok.
Javno pozivamo vse pravne in fizične osebe, ki so lastniki ali uporabniki nezazidanih in zazidanih stavbnih zemljišč na območju Občine Žalec, da v skladu z Odlokom do 28.02.2023 v pisni obliki posredujejo vse spremembe, ki se nanašajo na:
- lastništvo nepremičnine ali spremembo zavezanca za plačevanje nadomestila (prodaje, najemi, dedovanje,..),
- povečanje površin obstoječih objektov (prizidave, nadzidave, legalizacije),
- spremembe namembnosti obstoječih objektov,
- novogradnje na podlagi pridobljenih dovoljenj za gradnjo.
Na ta način želimo z zavezanci predhodno uskladiti podatke za odmero NUSZ za leto 2023. V nasprotnem primeru se bodo pri evidentiranju sprememb uporabili podatki iz javnih evidenc in podatki iz izdanih odločb za odmero komunalnega prispevka.
OPROSTITEV PLAČILA NUSZ
Zavezanec lahko v skladu s 17. in 18. členom navedenega odloka vloži vlogo za oprostitev plačila NUSZ. Oprostitev plačevanja NUSZ se uvede na pisno zahtevo zavezanca, ki jo mora zavezanec vložiti vsako leto skupaj z ustreznimi dokazili.
Podatke na pripravljenih obrazcih pošljite na naslov: Občina Žalec, Ulica Savinjske čete 5, 3310 Žalec ali na elektronski naslov: glavna.pisarna@zalec.si.
Obrazce oz. vloge za spremembe in oprostitve so na voljo na spletni strani Občine Žalec (https://zalec.si/za-obcane/vloge-in-obrazci/ - razdelek NUSZ) ter v sprejemni pisarni Občine Žalec, Ulica Savinjske čete 5, Žalec.
Informacije lahko dobite tudi na telefonski št.: 03 713 64 84 (Petra Čepin Barić) v času uradnih ur.