Kolesarska povezava Vrhnika–Horjul
je končana. Čeprav je bilo nekaj pripomb glede krušljive brežine nad Ligojno,
ki so jo kasneje sanirali z mrežo, so ljudje zadovoljni. Grenak priokus pa
nekako pušča povezava skozi samo naselje Ligojna, ki ni bilo deležno ne novega
asfalta ne kolesarske steze.
Kolesarska povezava Vrhnika–Horjul je končana.
Veseli nas, da je bila sofinancirana z evropskimi sredstvi, še bolj pa dejstvo,
da se je država hkrati odločila tudi za obnovo obstoječe regionalne ceste, ki
je bila slaba, ponekod poškodovana, ozka … Skratka, ni bila zgled varnosti in
udobja. Tako je država prevzela glavnino stroškov še za obnovo omenjene ceste,
zaradi česar se lahko sedaj v sosednji Horjul zapeljemo udobno in varno. Na
žalost pa je stanje v Ligojni ostalo nespremenjeno – no, dodane so talne označbe
za kolesarsko stezo. Prvotno je bilo mišljeno, da bo država prenovila tudi
dobrih 250 metrov dolg odsek, mi pa bomo zgradili pločnik, a je potem odstopila
od načrtov.
Verjetno občina ne bi delala samo
pločnika?
Ne, ker po projektih, ki so že
izdelani, je treba dva manjša objekta porušiti, pa tudi zato, ker je najprej
treba narediti cesto. Bo pa po projektu cesta skozi Ligojno nekoliko širša,
kolesarka pot pa bo kljub temu še vedno potekala kar po razširjenem cestišču.
Pa so vendarle kakšni indici, kdaj
bi se država lahko lotila tega?
Ne, kajti kadar nanese pogovor na to,
dobimo odgovor v pomenu, da bodo proučili možnosti financiranja v prihodnje.
Podobna situacija je tudi v Podgori,
o čemer smo pisali v prejšnji številki Našega časopisa.
Da, tudi tam je država lastnica ceste.
Tisti najožji del je res kritičen, zato je po projektu predviden večji oporni
zid, ki bi dopustil razširitev ceste. A tudi pri tem nam država odgovarja, da
bo proučila možnosti umestitve ceste v proračun.
Ko sva ravno pri cestah: pred nedavnim
ste na občinski seji sprejeli prenos lastništva Sternenove ceste na občino in
nove obvoznice iz vaše lastnine v roke države. Zakaj?
No, prenosa lastništva še nismo
opravili, sprejeli smo samo sklep za prekategorizacijo Sternenove ceste in
obvoznice, kar je pogoj za prenos lastništva. Po novem bo Sternenova cesta, ki
je sedaj državna, postala občinska. Sprašujete, kaj naj bi to koristilo: tako
bomo lahko lažje upravljali z njo. Na primer: na njej bomo lahko z občinskim
odlokom prepovedali tovorni promet, kar sedaj ni bilo mogoče, ko je bila to
državna cesta.
Torej obvoznica postane državna …
Kaj pa se dogaja z načrtovano obvozno cesto čez nekdanjo tovarno Liko?
Pravzaprav nič dosti. Pogovori so
zamrznjeni. Mi, občina, vztrajamo, da kamnolom plača letno odškodnino občini.
Gre za največji državni kamnolom v Sloveniji, ki temu primerno, recimo temu,
onesnažuje okolico s svojim prahom, hrupom, miniranjem in tovornim prometom.
Zakaj ne bi temu primerno plačal vsakoletne odškodnine v občinski proračun? Eno
od takih mogočih rent vidimo tudi v tem, da bi kamnolom financiral izgradnjo
omenjene obvozne ceste skozi Liko, saj bi jo večinoma gradili samo zanj.
Pred nedavnim je garderobni objekt v
športnem parku dobil uporabno dovoljenje. Kakšna je vizija razvoja parka?
Park z garderobnim objektom še ni končan.
Trenutno je v gradnji še skatepark, v nadaljevanju bodo tudi nove tribune, ki
bodo sledile smernicam Nogometne zveze Slovenije. Novembra smo park ozelenili
še s travo ter drevesi. Tako bo park postal prijeten za posedanje in družabne
aktivnosti. Sledila bo faza izgradnje igrišča za rokomet in odbojko na mivki
ter teniška igrišča. V kratkem bomo pa začeli graditi še novo športno dvorano,
ker je šola brez ustreznih prostorov za šolsko vzgojo.
Nekoč se je nekaj govorilo tudi o
otroških igralih?
Saj bodo bila. Postavili smo že
plezalno steno, nato pa bo sledilo še otroško igrišče, ki pa bo namenjeno
mlajšim otrokom – ne toliko starejšim. S pomočjo Olimpijskega komiteja
Slovenije bomo postavili še zunanje telovadne elemente za tako imenovani workout.
Ali to že ne obstaja?
No, to bo nadgradnja tega. Obstoječa pa
bomo prestavili na neko drugo lokacijo v občini. Igrišča bodo po naših načrtih
urejena v prihodnjem letu.
In potem je konec del v športnem
parku?
Pravzaprav ne, zadnja večja investicija
bo obnova stadiona. Uredili bomo atletski del, kjer bi obstoječo podlago
zamenjali s tartanom in obnovili nogometno igrišče. Bo kar veliko zemeljskih
del, saj je en del stadiona za kar 70 cm nižji od drugega dela.
Govori se, da veliko pozornosti
namenjate športu, premalo pa kulturi.
S tem se nikakor ne strinjam. Kulturne
programe smo v zadnjih letih okrepili. Število prireditev se je zelo povečalo,
povečalo se je tudi financiranje. Obnovili smo Rokodelski dom, kjer imajo
prostor tudi kulturna društva. Lahko pa zgodbo obrnemo drugače. V šport vlagamo
zato, ker se pretekla desetletja ni skoraj nič.
Očem nekoliko bolj skrita
investicija pa trenutno poteka v Blatni Brezovici. Če se ne motim, gre za
največjo investicijo.
Res je, to je manj vidna investicija,
ker ni v središču mesta, a zato nič manj pomembna. V Blatni Brezovici gradimo
kanalizacijo, ki jo bomo povezali s Sinjo Gorico in s centralno čistilno
napravo. V drugi fazi pa bomo gradili kanalizacijo še proti Bevkam. Vzporedno z
gradnjo kanalizacije v Blatni Brezovici bomo tam uredili tudi novo cesto,
pločnik, vodovod in javno razsvetljavo. Skratka, središče kraja bo dobilo novo
podobo. Rok za dokončanje del je druga polovica prihodnjega leta.
Pred dnevi ste odpirali predloge za
arhitekturno rešitev objekta v Močilniku. So se v predlogih zrcalile občinske
želje?
Povabili smo več arhitektov, da
predlagajo rešitev za nov objekt. Prejeli smo tri predloge, od katerih je eden
v smeri naših želja.
Vi želite, da bi objekt imel
gostinsko namembnost?
Da in tudi anketa med občani je
pokazala, da si želimo, da bi prostor dihal s tamkajšnjo naravo in služil v
gostinske namene. Mi kot občina se z gostinstvom ne ukvarjamo, zato bomo iskali
zasebnega partnerja, ki bi prevzel tudi določen del stroškov. V tej fazi težko
rečem, kdaj ga bomo izbrali in kdaj bi lahko tam stal objekt. Moram pa reči, da
intenzivno delamo tudi glede pridobivanja zemljišča okoli izvira. Del zemljišč
je še vedno v zasebni lasti. Bojim se, da če dogovori ne bodo uspešni, da bomo
bili prisiljeni v razlastitev.
Zasebnega investitorja iščete tudi
na bajerjih …
Tam smo na prvem območju, ko pridemo k
ribnikom, pridobili ustrezna zemljišča, ki nam omogočajo postavitev
gostinsko-namestitvenega objekta in parkirišča. A tudi v tem primeru iščemo
zasebnega partnerja. Na naš prvi poziv so se odzvali trije zasebni potencialni
investitorji.
Poleti je bila zelo odmevna okrogla
miza o vandalizmu, ki jo je v pritličju knjižnice organiziral Klub vrhniških
študentov. Tam so govorili tudi mladinskem centru, ki naj bi bil na Vrhniki.
Omenjena okrogla miza je bila zelo
dobra, ker je tudi nam odprla oči, saj so na njej sodelovali sogovorniki z
veliko prakse. Imeli so nekatere pomisleke, da bi mladinski center odprli v
pritličju knjižnice. Pomisleki se mi zdijo smiselni. Ne morem reči, da je ta
prostor odpisan za mlade … Kjerkoli ga že bomo vzpostavili, bo v občinskih
prostorih. Lahko rečem, da trenutno še delamo na tem.
Leto se končuje. V pripravi je nov
občinski proračun. Katere so v njem največje investicije?
Proračun za leto 2025 je že sprejet.
Največje tri investicije so: kanalizacija Blatna Brezovica–Sinja Gorica,
izgradnja športne dvorane in izgradnja prizidka k zdravstvenem domu za več
ambulant in laboratorij, kar pa je v večjem delu tudi investicija zdravstvenega
doma.
Kaj pa kakšen asfalt?
Gledali smo, da so krajevne skupnosti
po asfaltiranju enakomerno zastopane. V tem trenutku težko izpostavim, kaj. Bi
pa omenil dokončanje ceste v Podlipi in pa v letu 2026 obnovo Stare ceste od
Lenarta do Jernejevega kota. Načrtovana je tudi prenova ceste od Ligojnskega
gasilskega doma do Sinje Gorice, pa še kaj bi se našlo.
Omenjate ceste; kaj pa Tankovska? Ta
še ni dokončana.
Tankovsko bomo nadaljevali iz Gabrč
proti Tržaški cesti na logaškem klancu. Z deli bomo začeli že letos, če bo le
dopuščalo vreme. Na Tržaško cesto se bo priključevala s krožiščem.
Dokumentacija je že izdelana, je pa v trenutno v pregledu na direkciji za
infrastrukturo. Samo izvedbo krožišča pa bo – tako načrtujemo – prevzela
država. Ko bo to končano, bomo imelo kakovostno obvozno cesto po severozahodnem
delu mesta.
Na Tankovski je še en nedokončan del
pri nekdanji vojašnici.
Res, tam pri vojašnici naj bi sekala
del vojašnice, kar bi v praksi pomenilo, da ne bi bilo tistega ostrega
devetdesetstopinjskega ovinka. Toda …
Toda?
Toda čakamo na sklep vlade za prenos
zemljišč v vojašnici v našo last, mi pa bi v zameno asfaltirali cesto do enote
doma upokojencev, ki je na zgornjem delu nekdanje vojašnice. V skladu z
dogovorom z ministrstvom smo izdelali vse potrebne projekte, odmerili
zemljišča, sedaj pa čakamo na omenjeni sklep vlade.
Gašper Tominc