Kot je znano, je do nedavnega Evropska komisija želela zmanjšati uporabo pesticidov za 50 %, občutno zmanjšati emisije ogljikovega dioksida in povečati število ekoloških kmetij na 25 % do leta 2030. Da bi kmetom omogočili doseganje teh ciljev, se vedno v več podjetjih odloča za proizvodnjo trajnostnih strojev, med drugim tudi za baterijske električne izvedbe traktorjev.
Prednosti takšnega traktorja so številne, med drugim odpadejo skrbi in stroški z dizelskimi sklopi, med delovanjem nima emisij, prav tako pa je zelo tih. Tudi strošek za gorivo se precej zmanjša, še posebej če električno energijo proizvajamo z lastno elektrarno. Negativne lastnosti so predvsem v dražjem traktorju, prav tako ne moremo baterije namestiti na večje traktorje od 100 konjskih moči. Zakaj tako? Ker se eksponentno veča velikost baterije, recimo za traktor z 200 KM, bi moral traktor vleči za sabo prikolico z baterijami.
Traktor je v primerjavi s preprostim osebnim avtomobilom zelo kompleksno vozilo oz. delovni stroj. Osebni avto je namenjen za prevoz oseb in prtljage, namen traktorjev pa je drugačen. Namenjeni so za prevoze tovorov, delo na poljih, pogon drugih strojev itn. Torej so veliki kmetijski traktorji zaenkrat nepripravni, da bi po poljih in v gozdovih tovorili več ton težke baterije, ki bi jim zagotavljaje električno energijo za večurno delo. Za prenos električne energije iz omrežja na te stroje so baterije trenutno prevelike, pretežke in predrage.
Novosti na sejmih
Na sejmu Agritechnica 2023 v Hannovru je bilo razstavljenih kar nekaj prototipov električnih traktorjev. V kategoriji najbolj trajnostni traktor leta je slavilo podjetje Fendt s popolnoma električnim modelom e 107 V Vario. To je prvi popolnoma električni specializirani traktor na trgu z močjo več kot 60 konjskih moči. Ima kapaciteto baterije 100 kWh, kar pomeni približno 4 do 7 ur delovanja pri delni obremenitvi, kot je obrezovanje, košnja trave ali čiščenje cest.
Pri podjetju New Holland je izstopal prototip traktorja T4 Electric Power (55 kW/74 KM). To je trenutno največja novost podjetja New Holland, ki je tako njihov prvi popolnoma električni traktor, prototip z avtonomnimi funkcijami.
Podjetje Case IH prav tako vlaga veliko sredstev v razvoj alternativnih virov energije. Legendarnemu Farmallu 75C so ob stoletnici izdelave prvega Farmalla namestili popolnoma električni motor, ki proizvede 74 KM. Po navedbah proizvajalca baterijsko električno vozilo neprekinjeno deluje štiri ure. Traktor lahko polnimo v treh položajih, običajno je napolnjen v 11 urah ali hitro – v petih ali celo v eni uri.
Ob tem moramo priznati, da gre razvoj traktorjev z bliskovito hitrostjo naprej. Če smo pred 100 leti s traktorji začeli nadomeščati konjsko vprego, imamo sedaj na razpolago prve baterijske izvedbe traktorjev.