Logo MojaObčina.si
DANES
31°C
17°C
JUTRI
32°C
17°C
Oceni objavo

Domače Dolenjsko - ko veš, kaj ješ

Kratka oskrbovalna veriga je eden izmed ključnih korakov, ki neposredno in posredno vodijo k znižanju našega ogljičnega odtisa in k bolj zdravemu načinu prehranjevanja ljudi, kar vodi tudi k izboljšanju splošnega zdravstvenega stanja populacije.

Vzpostavljanje in promocija kratke oskrbovalne verige ter izobraževanje mladih na tem področju je ena izmed prioritet Zavoda Dobrote Dolenjske, ki je s tem namenom v preteklih dveh letih izvajal projekt »Domače Dolenjsko«.

Cilj projekta je, da se vzpostavi lokalni trg, kar v praksi pomeni, da se realizira določena višina odkupa pridelkov in izdelkov partnerskih kmetij ter ustvari prihodke od prodaje njihovih izdelkov v višini 100.000 €.

V projektu je sodelovalo 12 dolenjskih kmetij: Ekološka kmetija Kukenberger in Sadjarska kmetija Uhan iz okolice Trebnjega, Ekološka kmetija Zabukovec iz Gabrijel, Vinska klet Frelih iz Šentruperta, Sirarna Gorišek iz Mokronoga, čebelar Boštjan Punčuh iz Kostanjevice na Krki, Kmetija Karlovček iz Šentjerneja, Kartuzija Pleterje, Evrosad in Žganjekuha Rožman iz Krškega ter Vina Kerin in Evin gaj – ekološko čebelarstvo Jože Cemič iz okolice Krškega.  

Poleg prodaje izdelkov v trgovinah Dobrote Dolenjske v Ljubljani, Trebnjem in na spletu smo organizirali več odmevnih promocijskih dogodkov, med drugim leta 2023 in 2024 Teden dolenjske kulinarike v Ljubljani, na Dan slovenske hrane novembra 2022 in 2023 pa Dan odprtih vrat naše proizvodnje in trgovine v Trebnjem. Oba dogodka bomo tradicionalno ohranili in organizirali tudi v prihodnje, saj sta požela val navdušenja med turisti v Ljubljani in med lokalnim prebivalstvom v Trebnjem, saj smo organizirali številne brezplačne degustacije, vodene oglede proizvodnje, kuharsko delavnico »Kuhajmo štruklje«, kulinarično doživetje »Okusi Dolenjsko« in zanimiva predavanja.

Tekom projekta smo razvili inovativne kulinarične izdelke, ki so plod idej lastne proizvodnje in narejeni iz lokalnih surovin partnerjev, in sicer: Hišne mašinske maslene piškote z moko grozdnih pečk, Hišno rožičevo pecivo z moko grozdnih pečk in čokolado, Hišne vetrce z eko cvetnim prahom, Hišno medeno maslo z eko cvetnim prahom in Hišne cvičkove želejčke. Vsak izdelek pripoveduje svojo zgodbo dolenjskega podeželja.

Organizirali smo tudi ocenjevanje pridelkov in izdelkov projektnih partnerjev z namenom pridobitve strokovnega mnenja s strani neodvisnih ocenjevalcev, strokovnjakov Akademije Izvorno slovensko in pridobitev certifikata lokalne odličnosti teritorialne kolektivne blagovne znamke Dobrote Dolenjske.

Ne samo za potrebe naših domačih kuhinj, promocijo kratke dobavne verige smo uspešno promovirali tudi skozi kampanjo »Domače Dolenjsko – naj bo darilo slovensko!«, namenjeno trženju in prodaji poslovnih in protokolarnih daril v prednovoletni sezoni. Promocijske aktivnosti smo sproti izvajali tudi na spletni trgovini Dobrote Dolenjske in na naši Facebook strani.

Veseli nas, da so bili projektni ciljni uspešno doseženi in tudi v naprej bomo odgovorno promovirali lokalne izdelke, naše ponudnike in zgodbe dolenjskega podeželja širom Slovenije.

Oglejte si tudi