Logo MojaObčina.si
DANES
30°C
14°C
JUTRI
30°C
14°C

POLONCA LOVŠIN: NAZAJ V MESTO IN NAPREJ K NARAVI

##VIEWS##
Polonca Lovšin se v Galeriji raum AU predstavlja z dvemi deli, Nazaj v mesto in Opraševalski kolektiv, ki neposredno naslavljata aktualno ekološko krizo. V središču obeh so čebele in preko njih človek, narava in mesto ter krhko razmerje med njimi.

“Umetničina velika zaskrbljenost za stanje narave se kaže v njenih delih, ki se gibljejo med performansom, fotografijo, videom in kolažem. S tem se tudi po formalni plati navezuje na nekatera dela Pina Poggija iz 70ih let, kjer je Poggi v svojih uličnih performansih, imenovanih AU proces, prav tako načel takrat pereča vprašanja, ki pa se v petdesetih letih niso dosti spremenila: ekologija, onesnaževanje, hrup, prenaseljenost, odtujenost, osamljenost…”
—Jernej Kožar, kustos razstave

Polonca Lovšin se s problematiko čebel, opraševanja in ekološke krize, ki se je zajedla globoko v našo kulturo, ukvarja od leta 2009, ko je naletela na novico, da urbano čebelarstvo prinaša večji pridelek kot podeželsko. Na tej osnovi je nastalo delo Nazaj v mesto (2011), ki obsega 10 kolažev in video animacijo. Podrobna psevdo-sociološka raziskava je umetnico pripeljala do znanega, a dolgo zamolčanega zaključka, da je intenzivno kmetijstvo soodgovorno za onesnaževanje okolja v industrijsko razvitih državah. 

“Tudi Pino Poggi se je v svojem delu ukvarjal s podobnimi dilemami sodobne družbe, kar kaže na dejstvo, da so različne krize v kapitalizmu permanentno prisotne, včasih bolj, včasih manj vidne. Ekologija in onesnaževanje okolja sta temi, ki sta stalno prisotni v njegovem delu in sicer tudi zaradi apokaliptičnih komponent, kar je nekajkrat upodobil v delu »AU environment: Damoklejev meč«. Prav tako lahko vzporednice med obema umetnikoma iščemo v njunem načinu dela, saj se oba poslužujeta kolaža kot osnovnega izraznega sredstva.” 
—Jernej Kožar, kustos razstave

Drugo delo na razstavi je Opraševalski kolektiv (2016). Gledalca opozarja na porušeno razmerje v odnosu človek-narava in na humoren način to komentira z objekti in velikim kolažem. Ljudi povabi k ročnemu opraševanju rastlin in posledično k medsebojnemu sodelovanju. Dokumentarni film Več kot med je že leta 2012 predstavil ročno opraševanje sadnih dreves v onesnaženih pokrajinah postindustrijske Kitajske. Zaradi vse pogostejših poginov čebel in drugih žuželk ter upadanja biodiverzitete je Polonca Lovšin izdela pripomočke za ročno opraševanje rastlin in povabila k sodelovanju ljudi, da skupaj ročno oprašujejo, saj meni, da si samo s skupnim sodelovanjem med ljudmi in drugimi vrstami lahko ustvarimo prihodnost na tem planetu. 
______________
Razstava poteka v okviru projekta Popotovanje po Art Utile, ki je plod sodelovanja med NVO raum AU, Koroško galerijo likovnih umetnosti in Ministrstvom za kulturo RS. Sredi šestdesetih let umetnik Pino Poggi z manifestom zaznamuje nastanek Arte Utile (koristna umetnost), ki umetnost opisuje kot odgovorno silo v družbi, s katero je mogoče spremeniti svet. 
Raziskovalna rezidenca v ateljeju Pina Poggija, ki se nahaja v Slovenj Gradcu in ki je kopija umetnikovega ateljeja iz Hexenagerja, Nemčija, dopolnjen z njegovimi deli in arhivom iz Aragone (AU pokrajina), Italija, je poskus na novo osmisliti umetnikove ideje in opus Arte Utile. 
Prvo leto (2022) sta Arte Utile raziskovala umetnika Tadej Pogačar in Tobias Putrih, leto kasneje Vesna Bukovec in Ištvan Išt Huzjan. Letos pa sta popotnika umetnika Tomaž Furlan in Polonca Lovšin.
_______________
Razstava Polonca Lovšin: Nazaj v mesto in naprej k naravi je v Galeriji raum AU, Slovenj Gradec, Partizanska pot 12, na ogled do 15. septembra, v odpiralnem času razstavišča. Za ogled tekom vikenda pokličite 040 35 53 81 (Urška). 
Prisrčno vabljeni.

Komentarji

Prosimo, da pri komentiranju upoštevate pravila za objavo komentarjev.
Ta prispevek še nima komentarjev. Bodi prvi!

Oglejte si tudi