V okviru Evropskega tedna mobilnosti smo na Osnovni šoli Krmelj izvajali vrsto dejavnosti, ki so bile namenjene spodbujanju trajnostne mobilnosti in osveščanju učencev o pomenu udobnega javnega prostora. Poudarek pa je bil na letošnji temi – Udoben javni prostor za vse.
Učenci od prvega do tretjega so se osredotočili na pregled prometnih poti in nevarnih odsekov v okolici šole. Ugotovili so, katera prevozna sredstva obstajajo, ter jih razvrstili v skupine (zračni, vodni, železniški in cestni promet). Aktivnosti so vključevale risanje različnih vozil, kar je učencem omogočilo, da se na ustvarjalen način povežejo s temo mobilnosti. Učili so se tudi o pravilnem obnašanju na pločniku in cesti, kar je ključno za njihovo varnost.
Pri učencih od prvega do petega razreda smo spremljali prihode učencev v šolo in njihove odhode domov, pri čemer smo spodbujali, da v šolo prihajajo peš, če je to mogoče. Ta dejavnost je bila usmerjena v povečanje ozaveščenosti o koristi hoje in zmanjšanje uporabe avtomobilov.
Izvedli smo tudi dan brez avtomobila. Na ta dan so učenci od 5. do 9. razreda hodili peš na in iz športne vzgoje, kar je spremljala ga. Tatjana. Ta aktivnost je bila zelo dobro sprejeta, saj je učence spodbudila k razmisleku o njihovem vplivu na okolje.
Učenci od 6. do 9. razreda so v sklopu razredne ure oblikovali Knjigo želja mladih. Imeli so priložnost zabeležiti svoje želje in konkretne pobude na področju trajne mobilnosti ter udobnega javnega prostora. Zapisali so tudi pobude za izboljšave v prometu, kar jih je spodbudilo k aktivnemu razmišljanju o rešitvah in spremembah v njihovem okolju. Dotaknili so se več področij, kot so:
- Dostopnost javnega prostora za vse: Učenci so predlagali izboljšave, ki bi omogočile dostopnost javnih prostorov za vse starostne skupine, invalide in gibalno ovirane osebe, ter starše z vozički.
- Zelenje in narava: Izrazili so željo po več drevesih in zelenih površinah v njihovem okolju, kar bi pripomoglo k izboljšanju kakovosti življenja.
- Športni in rekreacijski prostori: Poudarili so potrebo po več športnih in rekreacijskih prostorih, ki bi omogočili aktivno preživljanje prostega časa.
- Varnost in osvetlitev javnih prostorov: Učenci so predlagali izboljšave, kot so osvetljene poti in prisotnost varnostnikov, kar bi povečalo varnost v javnih prostorih.
- Digitalna povezanost: Izrazili so potrebo po javnem Wi-Fi omrežju, ki bi omogočilo dostop do interneta v javnih prostorih.
- Ekološka ozaveščenost: Poudarili so pomen košev za ločeno zbiranje odpadkov in drugih ekoloških iniciativ, ki bi spodbujale trajnostno ravnanje.
Izvedli smo tudi gledališče na stopnicah, kjer smo učence opozorili na pomen Evropskega tedna mobilnosti. S to dejavnostjo smo uspešno pritegnili pozornost na pomembnost trajnostne mobilnosti.
Evropski teden mobilnosti je bil uspešno izpeljan, saj so dejavnosti vključile učence vseh starosti in jih spodbudile k razmišljanju o svojem vplivu na okolje ter pomenu udobnega javnega prostora za vse. V prihodnosti bomo še naprej spodbujali trajnostno mobilnost ter izvajali podobne aktivnosti, ki bodo učencem pomagale razviti pozitivne navade in odgovoren odnos do prometa.
vir: OŠ Krmelj