Kulturno umetniško društvo La Casa de Kamna je v nedeljo, 21. avgusta, v italijanski Mossi (Furlanija Julijska krajina) zaključila Glasbeno poletje 2022. Na sporedu je bil koncert mladega praškega pianista Ondreja Zavadila, prvonagrajenca na Mednarodnem klavirskem tekmovanju - Radovljica 2021. Zavadil se je predstavil z izvedbo Janáčka, Beethovna in Schumanna, v okviru cikla koncertov “Serate Musicali a Villa Codelli”.
Glasbeni dogodki v organizaciji La Casa de Kamna so potekali od maja do avgusta in so vključevali koncerte tako v Radovljiški graščini kot tudi v Italiji (Pordenone in Mossa).
Med njimi se spominjamo koncerta mlade nemške pianistke Antonie Miller (5. 6. 2022), ki nas je navdušila z bogatim programom, posvečenim glasbenim madžarskim temam, ter koncerta komorne, godalne in vokalne zasedbe Mednarodnega glasbenega jadranskega festivala (Devin-Italija & Luther College - ZDA, 13. 6. 2022), na katerem so mladi glasbeniki izvedli klasični in sodobni repertoar. Prisotnost violinista Tarna Traversa (ZDA) je ganila občinstvo z briljantno izvedbo Sonate v E-flat Major, Op. 18, Richarda Straussa. Pianistka Ema Zdešar (3.7.2022), ki bo letos začela svojo univerzitetno glasbeno kariero v Nemčiji in se je izpopolnjevala v radovljiških glasbenih poletjih pri učiteljih Rubenu Dalibaltayanu in Siavushu Gadjievu, je v izvedbi romantičnega repertoarja pokazala svoje interpretativne sposobnosti z bogatimi glasbenimi niansami.
S klavirskimi in violinskimi recitali so sepredstavili mladi glasbeniki iz Slovenije, Hrvaške, Italije, Nemčije, Kitajske, Koreje, Romunije, Makedonije, Srbije, Albanije, Avstrije ..., ki so se udeležili mojstrskih tečajev profesorjev: Rubena Dalibaltayana, Julije Gubaidullina, Cristine Marton Argerich, Leonida Sorokowa, Vasilija Meljnikova, Siavusha Gadjieva, Terese Trevisan-Flavia Zaccarie, Daniela Rivere. Mladi, talentirani glasbeniki so navdušili občinstvo z nedvomno tehnično in interpretativno zahtevnimi programi.
Omenimo, da se aktivnosti La Casa de Kamna nadaljujejo tudi v mesecu oktobru z Mednarodnim klavirskim tekmovanjem – Radovljica 2022, ki bo potekalo od 27. do 31. oktobra, v Baročni dvorani Radovljiške graščine, na katerem bodo poleg tekmovanja potekali tudi koncerti priznanih umetnikov.
V jesenski gledališki sezoni pripravljamo tudi dve glasbeni predstavi v Novi Gorici, vkoprodukciji s Slovenskim narodnim gledališčem Nova Gorica in Pordenone Piano City iz Furlanije Julijske krajine, kot uvod v "GO25! Evropska prestolnica kulture Gorizia - Nova Gorica".
Zapis zaključujemo s kratkim pogovorom s pianistko Antonio Miller. Mednarodno uspešna koncertna pianistka se z živahno koncertno dejavnostjo uveljavlja v številnih državah, kot so Nemčija, Švica, Francija, Španija, Poljska, Nizozemska, Danska, Italija, Madžarska, Romunija in Portugalska. Poudarki njenih preteklih koncertnih dejavnosti vključujejo recitale v Parizu - Maison Heinrich Heine, Varšavi - Chopin Recital , Budimpešti - Stara komorna dvorana glasbene akademije , Bernu - Yehudi Menuhin Forum , Baslu - švicarska fundacija za mlade glasbenike, Lizboni - Museo nacional da Musica, Leonu – Auditorio Ciudad de Leon, v Zürichu, Barceloni, Madridu, Sevilli, Kopenhagenu, pa tudi po vsej Nemčiji, v mestih, kot so Hamburg, Bonn, Stuttgart in München. Antonia Miller je poleg samostojnih koncertov strastna komorna glasbenica in korepetitorka ter nastopa v različnih zasedbah. Mlada vsestranska glasbenica se posveča tudi klavirski pedagogiki. Ima dolgoletne izkušnje poučevanja na več glasbenih šolah v Münchnu,Augsburgu (Augsburger Domsingknaben), v Stockachu in Weinfeldnu/Švica. Antonia Miller je sopobudnica in asistentka Cristine Marton-Argerich pri Open Piano Classu - uspešni virtualni/živi platformi mesečnih srečanj, mojstrskih tečajev in koncertov.
V Radovljici je navdušila publiko s programom: L. van Beethoven „Wut über den verlorenen Groschen“ Rondo alla ingharese quasi un capriccio in G major, Op. 129; B. Bartok 15 Hungarian Peasant Songs, Sz.71; J. Brahms, 4 Pieces for Piano Op.119; F. Chopin, 3 Mazurkas op. 59; F. Liszt, Csardas obstinee S225, Csardas macabre S224
1) Kakšen je vaš odnos s skladatelji, ki ste jih izbrali za koncert v Radovljici?
Odnos med skladatelji v mojem programu in mano je zelo različen. Bartok je skladatelj, ki sem ga pravzaprav prvič odkrila kot pianistka in nato takoj z delom, ki ne bi moglo bolje pokazati ljubezni do njegove domovine Madžarske. Chopin pa mi je veliko bolj domač, saj sem kot otrok igrala in slišala kar nekaj njegovih del. Brahmsa sem poznala predvsem po njegovi komorni glasbi, še bolj pa sem ga vzljubila po njegovem poznem delu, klavirskih skladbah op.119. In kljub grozljivemu kompozicijskemu slogu sta Lisztova dva čardaša polna humorja in ironije ter me spravljata v smeh.
2) Zakaj ta program?
Ideja za moj program je odraz madžarske klavirske glasbe preko različnih skladateljih. "The Anger About the Lost Penny" ima podnaslov "A la Ungharese quasi un Capriccio". Bartok in Liszt seveda ne bi mogla bolje glasbeno utelesiti Madžarske. Chopin komponira na podoben način kot Bartok, zelo ljudsko, le z občutkom poljske narodnosti in ne madžarske.
3) Kako se počutite v Radovlijci?
Obožujem Radovlijco in Kamno Gorico. Oba kraja zame izžarevata veliko miru in lepote ter me navdihujeta pri ustvarjanju glasbe. Zato je bila tudi velika sreča, da sem se vrnila na mojstrski tečaj moje predavateljice Cristine Marton-Argerich.
4) Kako vidite prihodnost med poučevanjem in koncertiranjem?
Če poučuješ veliko študentov in hkrati koncertiraš, moraš biti izjemno dobro organiziran in dobro upravljati s svojimi sredstvi. Pogosto je precej zahtevno, saj je za vadbo malo časa in energije. Rada pa poučujem, imam odnose s svojimi malimi in velikimi učenci in se seveda umetniško razvijam. Zame je to lepa in neločljiva kombinacija.