Pravila za objavo komentarjev na portalu MojaObčina.si
Zakaj pravila za objavo komentarjev?
Zaradi občasnih kršitev osnovnih načel civiliziranega komuniciranja in z namenom prispevati k javni razpravi smo se odločili, da na portalu MjaObčina.si vzpostavimo pravila za objavo komentarjev na omenjenem portalu.
Kaj so pravila za objavo komentarjev?
Da bi spletni komentarji služili svojemu namenu, smo vzpostavili spodaj navedena pravila za objavo komentarjev.
Pravila se nanašajo na vse objave v mediju, kot so tekst, slike, videoposnetki, avdioposnetki in tudi z uporabnikom povezane vsebine, kot sta ime in priimek ter profilna slika uporabnika.
Pogoj za oddajo komentarja je prijava/registracija. Registracija je brezplačna.
Ime in priimek in/ali profilna slika je lahko zavrnjena, če:
• vsebuje naslov spletne strani ali elektronske pošte;
• vsebuje kontaktne podatke (npr. telefonsko številko, poštno številko itd.);
• očitno predstavlja neko drugo določeno ali določljivo osebo ali bi utegnila zavesti uporabnike glede prijavitelja;
• vsebuje grobe kletvice, vulgarne izraze ali je drugače neprimerna.
Uporabniki lahko svoj profil urejate v nastavitvah.
Pridržujemo si pravico do zavrnitve objave komentarjev, za katere presodimo, da:
• bi lahko huje vznemirili, izzvali, napadali ali žalili druge uporabnike;
• so rasistični, seksistični, homofobični, brez vsakršne povezave z objavljeno vsebino;
• namigujejo na spolnost, predstavljajo zlorabo ali so drugače neprimerni;
• vsebujejo surove kletvice ali druge očitno žaljive besede;
• kršijo predpise, zagovarjajo ali spodbujajo nezakonito ravnanje; to se nanaša zlasti na kazniva dejanja zoper čast in dobro ime, druga kazniva dejanja ali nedopustne posege v osebnostne pravice ter kršitev avtorskih in sorodnih pravic;
• predstavljajo oglaševanje izdelkov ali storitev;
• predstavljajo neko drugo, določno ali določljivo osebo;
• vsebuje kontaktne podatke, kot so telefonska številka, poštni naslov ali elektronska pošta ali osebne podatke, ki niso javno objavljeni;
• vsebuje povezave na druge spletne strani;
• so zapisani v drugem jeziku in ne v slovenščini;
• opisuje ali spodbuja dejavnosti, ki bi lahko ogrozile varnost ali blagostanje drugih ljudi;
• veljajo za "spame", t. j. večkrat objavljena sporočila z isto ali podobno vsebino;
• ne sledijo nosilni temi razprave na spletni strani;
• niso v skladu z našo uredniško programsko zasnovo.
Na MojaObčina.si pozdravljamo povratne informacije, tako pozitivne kot negativne, vendar se pred komentiranjem prepričajte, da so vaši komentarji v skladu s pravili.
Ponavljajoče objave osebnih ali žaljivih komentarjev o posameznih javnih osebah ali osebah, ki delajo za MojaObčina.si, lahko veljajo za nadlegovanje. Pridržujemo si pravico do odstranitve takih sporočil in ukrepanja proti odgovornim osebam.
Vsi komentarji so predmet pravil za objavo komentarjev.
Moderiranje
Zakaj ne morem objaviti svojega komentarja?
Pogoj za oddajo komentarja je prijava/registracija. Registracija je brezplačna. Če ne morete komentirati članka, se najprej prepričajte, ali ste prijavljeni/registrirani.
Vsi registrirani uporabniki se morajo za komentiranje registrirati in vpisati svojo telefonsko številko.
Komentiranje ni avtomatsko, pač pa je odločitev o omogočanju komentarjev v določenem časovnem intervalu oz. pri posameznih vsebinah izključno v pristojnosti uredništva.
V določenih primerih je komentiranje vsebin tako onemogočeno.
V izjemno redkih primerih mora uredništvo zaradi neprimernih komentarjev preprečiti oddajo komentarjev z določenega uporabniškega računa. V tem primeru bo uporabniški račun zablokiran za različno obdobje (1 dan/ 3 dni / 7 dni / 14 dni / 30 dni / za vedno od datuma blokade, odvisno od vsebine neprimernega komentarja). Uporabnik bo po elektronski pošti prejel obvestilo o začasnem onemogočenem komentiranju.
Zakaj je včasih onemogočeno dodajanje novih komentarjev?
Da zagotovimo primerno javno razpravo in onemogočimo zlorabe, lahko uredništvo v določenih primerih (npr. v nočnem času) onemogoči dodajanje novih komentarjev.
Zaradi vedno večjega števila komentarjev pri vsebinah se namreč ponoči lahko nabere tudi več kot tisoč komentarjev, ki pa zaradi organizacije dela v uredništvu lahko dalj časa niso pregledani. Tako so na portalu lahko več ur prisotni tudi komentarji, ki niso v skladu s temi pravili, kar je v primeru neprimernih ali žaljivih vsebin nesprejemljivo.
Zakaj je treba za komentiranje oddati telefonsko številko?
Ker želimo uporabnikom zagotoviti kakovost komentarjev, morajo vsi registrirani uporabniki za komentiranje oddati svojo telefonsko številko.
Posredovane podatke bomo brezpogojno varovali in ravnali v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov.
Zakaj moj komentar ni objavljen?
Vsi komentarji so moderirani po objavi. Če vaš komentar ni več objavljen, so ga moderatorji v skladu s pravili izbrisali. V primeru izbrisa vašega komentarja boste prejeli elektronsko sporočilo.
Kaj je moderiranje?
Komentarje na naših portalih preverja ekipa usposobljenih moderatorjev posameznega uredništva, ki skrbijo za to, da objavljeni komentarji spodbujajo civilizirano javno razpravo o družbenih dogodkih, ki jih obravnavajo naši novinarski članki ter zagotavljajo spoštovanje pravil za objavo komentarjev. Odgovorni urednik lahko zaključi razprave, ki se oddaljijo od vsebine, kršijo pravila ali pa so brez vsakršne razpravne vrednosti, in sicer tako, da se komentiranje onemogoči. V nekaterih primerih pa se urednik odloči tudi za izbris spornih komentarjev, ki mu jih posredujejo moderatorji.
Zakaj je komentarje na naših portalih treba moderirati?
V uredništvu dopuščamo kar največ svobode pri tem, da bi na spletu potekale ustrezne razprave. Vendar pa odgovarjamo tudi za to, da so le-te vljudne, varne in ustrezne ter ne kršijo predpisov oziroma uredniške politike MojaObčina.si. Zaradi tega vzpostavljamo pravila za objavo komentarjev in od uporabnikov zahtevamo, da jih upoštevajo. Moderatorji odstranijo le tiste komentarje, ki kršijo pravila.
Moderiranje je potrebno, da lahko vsi uporabniki sodelujejo v skupnostih na spletu brez bojazni pred ustrahovanjem drugih uporabnikov ali izpostavljanjem žaljivim vsebinam. Uporabniki lahko tudi namerno ali nenamerno objavijo vsebine, ki so protipravne, zaradi česar lahko ogrozijo tako sebe kot MojaObčina.si. Z moderiranjem se izognemo pravdnim in kazenskim postopkom, prav tako pa preprečujemo zlorabo ustavne pravice svobode izražanja.
Uporabnike pozivamo, da ste previdni pri kopiranju objavljenih komentarjev drugih uporabnikov v vaše lastne komentarje. Če kopirano besedilo krši pravila za objavo komentarjev, bo lahko zbrisana vaša celotna objava.
Da bi bil proces moderiranja kar najbolj pregleden in pravičen, boste v primeru izbrisa komentarja po elektronski pošti prejeli obvestilo o izbrisu komentarja. V takšnih primerih drugi uporabniki morda ne bodo videli razloga za odstranitev komentarja, a uporabnik, ki je komentar objavil, bo, kot že rečeno, prejel obvestilo o izbrisu komentarja po elektronski pošti. Podrobnih pojasnil uporabnikom o odstranitvi komentarjev ne moremo zagotoviti in lahko obravnavamo le pritožbe zaradi odstranitve komentarjev, če ti huje kršijo predpise ali uredniška pravila.
S tem ko se registrirate avtomatsko sprejmete tudi pravila za objavo komentarjev. V pravilih je jasno navedeno, da si uredništvo v skladu s pravili pridržuje pravico do izbrisa komentarja ali ukrepa proti uporabniku ne glede na čas in razlog in tudi, da bodo v primerih, določenih s predpisi, podatki, s katerimi razpolagamo, lahko na zahtevo posredovani državnim organom.
Kako moderiramo komentarje?
Komentarji se moderirajo na dva
načina:
Moderiranje po objavi: vsi komentarji se na spletu pojavijo
takoj in so moderirani naknadno.
Moderiranje
za nazaj: komentarje za nazaj se običajno preveri, če je zaradi njih prišlo
do pritožbe. Če opazite komentar, za katerega menite, da krši eno od pravil za objavo komentarjev, opozorite
moderatorje na podpora@mojaobcina.si.
MojaObčina.si trenutno uporablja za moderiranje sistem filtriranja na podlagi ključnih besed, za hitrejše ugotavljanje in odstranjevanje komentarjev, ki kršijo pravila. To pomeni, da komentarjev, ki bodo vključevali določene ključne besede, uporabnik ne bo mogel oddati. Vse ostale komentarje moderatorji preverijo po objavi.
Ali moderiranje opravljajo ljudje ali računalniki?
Moderiranje v celoti opravlja ekipa usposobljenih moderatorjev. Celotni komentar ni nikoli izbrisan, ne da bi ga prebral in pregledal moderator ali urednik. Da bi preprečili objavo določenih žaljivih besed ali zaznali sporne komentarje, uporabljamo sistem filtriranja na podlagi ključnih besed, ki bi lahko pomenile kršitev pravil za objavo komentarjev. V tem primeru uporabnik, ne bo mogel oddati komentarja, ki vključuje določene sporne ključne besede.
Katera merila pri sprejemanju odločitev uporabljajo moderatorji?
Moderatorji so usposobljeni za to, da pri ocenjevanju komentarjev uporabnikov uporabljajo uredniška pravila, ki so navedena v pravilih.
Moderatorji razpolagajo z osnovnim poznavanjem pravil glede kaznivih dejanj in odškodninske odgovornosti, do katere lahko pride zaradi objave spornih komentarjev in drugih vsebin ter so na tekočem z zadnjimi novicami. Če so moderatorji v dvomih, posredujejo komentarje urednikom, ki so odgovorni za moderiranje. Moderatorji so zadolženi za pregled stotine komentarjev. V primeru odločitve o izbrisu komentarja na določeno temo, s katero moderator ni neposredno povezan, se le-ta obrne na kolege v uredništvu, ki so bolje seznanjeni z vsebino.
Zakaj pri nekaterih objavah moderiranje traja dlje kot pri drugih?
Vsi komentarji uporabnikov se pojavijo takoj in so moderirani naknadno, torej šele po objavi. Čas, potreben za pregled komentarjev, je odvisen od števila in dolžine komentarjev in v večini primerov znaša le nekaj minut. Včasih se komentar posreduje v nadaljnjo preučitev uredniku ali članom uredništva, ki so zadolženi za moderiranje. V tem primeru je čas, ki je potreben za odločitev, odvisen od obsežnosti preučevanja.
Zakaj je bil moj komentar odstranjen, če pa so lahko objavljeni ostali drugi komentarji, ki na podoben način kršijo pravila?
Naloga moderatorjev je, da pregledajo vse komentarje. Pri preverjanju komentarjev moderatorji ne berejo celotne razprave. Tako lahko ostanejo nepristranski pri presoji posameznega komentarja. V praksi to lahko pomeni, da je nek komentar odstranjen, medtem ko ostali, podobno vprašljivi komentarji, ostanejo.
Če opazite komentar, za katerega menite, da krši pravila za objavo komentarjev, opozorite moderatorje na podpora@mojaobcina.si.
To je tudi glavni razlog, da pri sprejemanju odločitev o moderiranju kljub vsemu še vedno obstaja nekaj sivih con. Moderator mora pri sprejemanju odločitve o tem, ali nek komentar izbrisati, oceniti možna tveganja, zlasti v primerih možnosti storitve kaznivega dejanja ali nedopustnega posega v osebnostne pravice posameznikov in zavrne objavo, če je tako varneje. Čeprav moderatorji sledijo navodilom, je lahko kršitev včasih stvar interpretacije. En moderator lahko neko objavo izbriše, medtem ko bo morda drug moderator podobno objavo pustil. Čeprav se trudimo zagotoviti nepristranskost, so v procesu moderiranja občasne neskladnosti neizogibne.
Zakaj je bil moj komentar odstranjen brez kakršnega koli pojasnila?
Če je bil vaš komentar izbrisan in niste prejeli elektronskega sporočila z obvestilom o odstranitvi, je možnih več razlag:
- elektronsko sporočilo so zadržali vaši spam filtri. Preverite, ali se obvestilo nahaja med neželeno pošto ali spremenite nastavitve za elektronsko pošto, da boste v prihodnje prejemali elektronsko pošto z našega naslova;
- elektronski naslov, ki ste ga navedli pri registraciji, je napačen ali ga ne uporabljate več. Vaš elektronski naslov lahko preverite ali posodobite tukaj.
V izrednih primerih se lahko zgodi, da obvestila niste prejeli zaradi tehničnih težav. V tem primeru nas obvestite na podpora@mojaobcina.si.
Zakaj so izginili uporabnikovi komentarji?
Če komentarji niso bili v skladu s pravili za objavo komentarjev, so bili komentarji izbrisani.
V izjemno redkih primerih uredništvo zaradi neprimernih komentarjev prepreči oddajo komentarjev z določenega uporabniškega računa. V tem primeru je uporabniški račun zablokiran.
Ali obstaja večja verjetnost, da bodo komentarji zbrisani, če je zaradi njih prispelo več pritožb?
Komentar je izbrisan takoj po tem, ko moderator ugotovi, da krši pravila. Če opazite komentar, za katerega menite, da krši enega od pravil, opozorite moderatorje na podpora@mojaobcina.si. Na podlagi pritožbe bo moderator znova pregledal komentar in ga v primeru kršenja pravil tudi izbrisal.
Zaradi velikega števila komentarjev pri sprejemanju odločitev o moderiranju še vedno obstaja nekaj sivih con. V nekaterih primerih je lahko kršitev stvar razprave, en moderator komentar pusti, drugi pa ga izbriše ali posreduje uredniku. Odločitve moderatorjev redno preverja uredništvo, ki v primeru pritožbe sporni komentar naknadno izbriše.
Razlogi za zavrnitev komentarja
Pravila za objavo komentarjev smo oblikovali zato, da vse vpletene zavarujemo pred pravnimi in uredniškimi tveganji ter prispevamo k civilizirani in dobronamerni javni debati. Pravila naj bi uporabnike vodila pri obnašanju in objavljanju komentarjev na portalu MojaObčina.si. Kršitev pravil bo pomenila izbris vaših komentarjev. Ponavljajoče kršitve bodo pomenile začasno onemogočitev komentiranja na portalu MojaObčina.si.
Na MojaObčina.si pozdravljamo povratne informacije, tako pozitivne kot negativne, vendar se prepričajte, da so vaši komentarji v skladu s pravili za objavo komentarjev. Ponavljajoče objave osebnih ali žaljivih komentarjev o posameznih javnih osebah ali ljudeh, ki delajo za naše medije, lahko veljajo za nadlegovanje. Pridržujemo si pravico do odstranitve takih sporočil in ukrepanja proti odgovornim osebam.
Pridržujemo si pravico do zavrnitve komentarjev, ki:
- vsebujejo oglase ali oglaševalske vsebine, kar lahko vključuje tudi povezave na:
• osebne spletne strani ali forume;
• ankete in vprašalnike;
•
komercialne
spletne strani ali dražbene strani, kjer se v glavnem prodajajo izdelki ali
ponujajo storitve.
- niso v slovenščini
Komentarji, ki niso v slovenščini, niso dovoljeni. Zagotoviti moramo, da je mogoče komentarje pregledati ter da jih razumejo vsi bralci naših portalov.
Poleg tega niso dovoljene objave z zapletenim besedilom ali nerazumljivim jezikom, kot so šifre, saj je lahko to moteče za naravni tok pogovora.
- vodijo v tveganje, da bodo kršeni predpisi RS
Prepovedano je objavljati vsebine z namenom storitve kaznivega dejanja, kršitve zakonodaje, opravičevanja ali spodbujanja nezakonitega ravnanja.
Prav tako lahko izbrišemo komentarje, za katere menimo, da bi lahko ogrozili druge uporabnike - na primer zaradi medicinskih in zdravstvenih nasvetov, spodbujanja jemanja drog ali pitja alkohola oziroma povzročanja samopoškodb.
- lahko predstavljajo nedopusten poseg v čast in dobro ime
Zakonodaja želi zavarovati posameznike ali organizacije pred neupravičenimi, zmotnimi ali neresničnimi izjavami, ki lahko ogrozijo njihov ugled. Objava izjave, v kateri neko osebo npr. obrekujete v komentarju, pomeni isto kot objava take izjave v časopisu ali reviji in vas lahko pripelje na sodišče, če pride do postopka.
Da v komentarjih ne bi kršili predpisov, preverite informacije, preden jih objavite, zlasti kadar negativne izjave ali mnenja predstavljate kot dejstva. Prav tako se izogibajte prehitrim zaključkom, pretiravanju ali čustvenim izjavam. Zavedajte se, da sama beseda "domnevno" v izjavi še ne pomeni, da ne gre za nedopusten poseg v pravice tretjega.
Komentarje, ki vsebujejo hude obtožbe, pri čemer ni na voljo dovolj dokazov, da bi lahko stali za njihovo objavo, bomo odstranili. Zaradi tega bodo moderatorji pri obravnavi nekaterih komentarjev raje previdni.
- predstavljajo zlorabo ali so moteči
Na portalu zlorabe in moteči komentarji niso dovoljeni. Navedeno vključuje:
• uporabo grobih kletvic (vključno z okrajšavami ali alternativnim črkovanjem) oziroma jezik, ki bi lahko bil žaljiv;
• nadlegovanje, grožnje ali povzročanje stiske oziroma neprijetnega občutka drugi osebi ali ljudem:
- razburjanje: pomeni objavo jeznih in podlih komentarjev;
- grobe opazke: pomenijo dajanje namernih provokativnih izjav, da bi vznemirili ljudi;
• kršenje pravic, omejevanje ali oviranje drugih pri uporabi portala;
• poskus izdajati se za nekoga drugega:
o uporaba več računov s ciljem prekinjanja razprav, nadlegovanja uporabnikov;
o opozarjanje na objave drugih oseb ali ustvarjanje podvojenih vsebin, povzročanje tehničnih napak ali drugi poskusi motenja normalnega toka objave komentarjev.
Uporabnikom, ki to večkrat počnejo, se jim lahko trajno onemogoči dostop do komentiranja, brez možnosti ponovnega omogočanja komentiranja.
- so žaljivi
Komentarji z žaljivimi vsebinami niso dovoljeni. Rasistične, seksistične, diskriminacijske, spolno eksplicitne, žaljive ali drugače sporne vsebine bodo odstranjene; v ekstremnih primerih bo prišlo do takojšnjega in trajnega zaprtja uporabniškega računa.
- niso povezani z vsebino
Komentarji, ki niso povezani s temo članka, za katerega objavljate komentar, se štejejo za nepovezane z vsebino.
- vsebuje osebne podatke
V komentarjih ni dovoljeno objavljati osebnih podatkov, ki niso javno dostopni. Ne razkrivajte osebnih podatkov o sebi ali drugih, saj lahko to nenamerno ogrozi vas ali nekoga drugega.
- vsebuje neželeno oglasno pošto
Na naših spletnih portalih ni dovoljena objava neželene oglasne pošte ali preplavljanje. Objava neželenih oglasnih sporočil pomeni večkratno pošiljanje iste ali zelo podobne vsebine v več sporočilih. Preplavljanje pomeni, da znova in znova pošiljate vaš komentar na isto vsebino.
Pod komentarjem ne uporabljajte podpisa, ki reklamira spletne strani, storitve, izdelke ali akcije. Zaradi tega je lahko vaš komentar obravnavan kot neželena oglasna pošta.
Ali v času volitev veljajo posebna pravila?
Kot neodvisni medij želimo našim uporabnikom omogočiti sodelovanje v kakovostnih razpravah na naših portalih tudi v času volilnih kampanj. Zaradi zagotavljanja nepristranosti medija v volilnem obdobju, v tem času veljajo nekatera posebna pravila.
Pravila za objavo komentarjev v času volitev
Poleg obstoječih pravil:
• ne smete objavljati sloganov političnih strank ali kandidatov,
• ne smete voditi kampanje.
Med volilno kampanjo bo občasno morda treba omejiti ali onemogočiti komentiranje nekaterih člankov.
• Dan volitev
Na dan volitev bo na portalih komentiranje omogočeno, vendar le za članke, ki ne bodo neposredno povezani z volitvami. Komentiranje bo torej v času volilnega molka, t. j. dan pred volitvami do zaprtja volišč onemogočeno le na člankih, povezanih z volitvami. Ko se volišča zaprejo, znova veljajo običajna pravila.
Morebitne spremembe bodo objavljene na tej strani.
Ali se lahko pritožim na odločitev moderatorja?
Uredništvo ima vzpostavljen sistem obravnavanja pritožb za moderiranje in upravljanje komentarjev. Te obravnavamo ločeno od drugih pritožb, vezanih na uredniško politiko. Če je bil vaš komentar izbrisan, boste prejeli avtomatsko elektronsko sporočilo z obvestilom o tem, pri čemer bo vključena tudi povezava na pravila.
Osebnih odgovorov s pojasnilom, zakaj je bil vaš komentar izbrisan, ne pošiljamo.
Kako se pritožim?
Pritožba na odločitev moderatorja mora izpolnjevati naslednje pogoje:
• pritožiti se morate v 5 dneh od odločitve moderatorja;
• pritožbe na odločitve moderatorja bodo sprejete samo od uporabnika, ki je vpleten v tako odločitev in ne od tretjih oseb, razen če je možno dokazati, da jih je za to kot predstavnika pooblastil sam uporabnik;
• pritožba mora vsebovati datum objave ali vsebovati povezavo na ustrezno vsebino, da lahko preverimo originalno vsebino in zgodovino moderiranja komentarja;
• pritožb brez zgoraj navedenih podatkov ne bomo obravnavali;
• pritožbe naj bodo kratke in jasne in naj ne bodo daljše od 700 besed;
• pritožbe se morajo nanašati na temo, ne smejo biti nadležne ali žaljive, obstajati mora zadosti dokazov ali navedenih okoliščin o tem, da bi lahko bila odločitev moderatorja nepravilna.
Pritožbe pošljite na podpora@mojaobcina.si.
Kako poteka reševanje pritožb?
Če uredništvo ugotovi, da je bila storjena napaka, bo komentar znova objavljen. V primeru, da v roku 10 dni od prejema pritožbe ne prejmete odgovora, je uredništvo vašo pritožbo ocenilo kot neutemeljeno. Odločitev uredništva je dokončna. Uredništvo ni dolžno odgovarjati oz. pojasnjevati svoje odločitve na podlagi pritožbe.
Posredovanje podatkov tretjim osebam
V primeru obrazložene zahteve državnih organov, ki temelji na zakonski podlagi, bomo podatke o komentatorjih, s katerimi razpolagamo, tem tudi posredovali.
Posodobljeno: 27. 06. 2024