Župan Občine Polzela je 23. decembra 2024 sklical 16. redno in hkrati tudi zadnjo sejo občinskega sveta v letu 2024, katere predsedujoči je bil podžupan Igor Pungartnik, saj je bil župan zaradi bolezni odosten.
Po uvodni ugotovitvi sklepčnosti in potrditvi zapisnika 15. redne seje so svetniki prešli na potrditev dnevnega reda, ki je zajemal devet točk.
V prvi točki dnevnega reda so svetnike predstavniki podjetja Simbio seznanili s predlogom spremembe cen storitve obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov. Cena gospodarske javne službe zbiranja mešanih komunalnih odpadkov znaša 0,26060 EUR/kg, od tega znaša cena javne infrastrukture 0,00775 EUR/kg in cena storitve 0,25285 EUR/kg. Navedena predlagana sprememba cen se na položnici uporabnika odraža sledeče: za 120 litrski zabojnik (zelen in rumen) se iz 13,69 EUR z DDV, poveča na 15,58 EUR z DDV kar predstavlja povečanje za 1,89 EUR z DDV. Podzemnice in nadzemnice se iz 5,33 EUR z DDV na osebo, povečajo na 5,93 EUR z DDV kar predstavlja povečanje za 0,60 EUR z DDV. Predlagana cena se bo uporabljala od 1. 1. 2025 dalje. Svetniki so predlog soglasno potrdili.
V drugi točki so svetniki obravnavali Predlog Odloka o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Polzela. Predlog Odloka o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Polzela je bil v 30 dnevni javni obravnavi, in sicer od 25. 10. 2024 do 23. 11. 2024. V omenjenem času je Občina Polzela od zainteresirane javnosti prejela dve pobudi za dopolnitev oz. spremembo. Ob upoštevanju veljavne zakonodaje sta bili upoštevani dve pobudi in ena delno. Svetniki so predlog Odloka o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Polzela soglasno potrdili. Na podlagi sprejetega Odloka bo Občina Polzela po sprejetju proračuna objavila razpis za športna društva v Občini Polzela, ki pa bo v primerjavi s prejšnjimi leti nekoliko spremenjen.
Sledilo je poročilo delovne skupine za izvajanje protipoplavnih aktivnosti in civilne iniciative Ločica – Breg. Predstavili so aktivnosti, ki so jih izvajali od poplavnega dogodka ter izrazili željo po večji odzivnosti s strani občine in bolj aktivno sodelovanje z ustreznim ministrstvi, ki je po njihovem mnenju premalo intenzivno in samoiniciativno. Direktorica občinske uprave je predstavila vse aktivnosti, ki jih je občina v času od poplavnega dogodka izvedla, in aktivnosti, ki jih lahko izvaja skupaj z drugimi organi (koncesionarji, ministrstva itd.). Dodala je, da vseh aktivnosti občina ne more izvajati, ker nima teh pristojnosti in izrecno izpostavila nestrinjanje in način delovanja civilne iniciative. V daljši in intenzivni razpravi vseh prisotnih je bil sklenjen dogovor, da se občinski svet obvešča o realiziranih aktivnostih in sklenjenih dogovorih. Vse operativne zadeve se dogovarja na delovnih sestankih med zaposlenimi v občinski upravi, civilno iniciativo in drugimi udeleženci, katere zadevajo popoplavne aktivnosti.
V četrti točki dnevnega reda so se svetniki seznanili s poročilom Nadzornega odbora za leto 2023, katerega je predstavil predsednik Stanislav Blagotinšek. Člani občinskega sveta so predlagali, da nadzorni odbor ob sprejemu letnega načrta dela vključi tudi tiste nadzore, ki jih predlaga občinski svet. Člani občinskega sveta lahko podajo predloge tudi posamezno, nadzorni odbor pa opravi izbor, glede na podane zahteve in obsežnost nadzorovane dokumentacije. Poudarek pri nadzoru bo predvsem nad izvedbo javnih naročil v letu 2024.
Sledila je obravnava predloga proračuna za leto 2025. Prihodki občine za leto 2025 znašajo 16.635.790 EUR, kar vključuje vse pričakovane vire dohodkov (davki, transferji, najemnine, ipd.). Odhodki občine so načrtovani v višini 16.240.139 EUR. Razlika med prihodki in odhodki znaša 395.650 EUR, kar pomeni, da ima občina v osnovnem proračunu presežek prihodkov nad odhodki. Proračunski presežek v višini 395.650 EUR omogoča občini, da pokrije svoje finančne obveznosti (kot so odplačila obresti in glavnic kreditov), ne da bi morala posegati v dodatno zadolževanje. Hkrati izkazuje finančno stabilnost občine, saj prihodki presegajo osnovne odhodke. Načrtovani proračun za leto 2025 je uravnotežen in omogoča občini stabilno delovanje. Presežek prihodkov je skrbno uporabljen za pokritje finančnih obveznosti, kar je dober kazalnik odgovornega finančnega načrtovanja. Svetnikom je direktorica občinske uprave predstavila največje projekte, ki jih Občina Polzela želi izvesti v letu 2025, in sicer: nadaljevati izvedene in planirane aktivnosti glede poplavnega dogodka (v sodelovanju z Ministrstvom za naravne vire in prostor), priprava dokumentacije za pridobitev nepovratnih sredstev s strani Ministrstva za kulturo za prenovo gradu Komenda - dvigalo s parkiriščem, nadaljevati s projektom vodovodni sistem Šempeter (NOO), kjer smo vodilni partner za prijavo na razpis in vodenje projekta (v sodelovanju z ostalimi občinami), izvedba investicije prizidek k Osnovni šoli Polzela in gradnja večnamenskega prostora s kuhinjo (I. in II. sklop), notranja ureditev prostorov v zdravstvenem domu Polzela, nadaljevanje investicijskih projektov na področju komunalne infrastrukture (glede na prioritete in dogovor s JKP Žalec). V razpravi je bilo izraženo nezadovoljstvo, da osnutek predloga proračuna ni pripravljen v skladu s poslovnikom, kar pomeni, da ni bilo izvedeno predhodno usklajevanje in predstavitev izhodišč za sestavo proračuna. Zaradi odsotnosti župana, so svetniki izrazili željo, da bi bilo smiselno, da se s postopkom sprejetja proračuna počaka in da se točka dnevnega reda ponovno uvrsti na naslednjo sejo. Občinski svetniki s sedmimi glasovi »za« in osmimi glasovi »proti« niso podprli posredovanja proračuna v 30 dnevno javno obravnavo.
V nadaljevanju so občinski svetniki soglasno sprejeli Odlok o pokopališkem redu Občine Polzela. V letu 2016 je bil sprejet nov Zakon o pogrebni in pokopališki dejavnosti, ki je kot novost uvedel 24-urno dežurno službo ter jo opredelil kot obvezno lokalno gospodarsko javno službo. Pokopališka dejavnost pa obsega uveljavljanje ter urejanje pokopališč, ki ju zagotavlja občina. Zakon je tudi podrobneje opredelil področja, ki jih je potrebno urediti v pokopališkem redu. Predlog Odloka o pokopališkem redu v Občini Polzela je bil v 30. dnevni javni obravnavi, od 25. 10. 2024 do 23. 11. 2024. V omenjenem času Občina Polzela od zainteresirane javnosti ni prejela nobene pripombe ali predloga. So pa bila upoštevana priporočila Odbora za gospodarstvo.
Sledilo je seznanitveno gradivo: Prenova Gradu Komenda z dvigalom in zunanjo ureditvijo; prijava na JR EKP –KS 2024-28. Občina Polzela se je v okviru Javnega razpisa za izbor operacij »Trajnostne obnove in oživljanja kulturnih spomenikov v lasti občin ter vključevanje kulturnih doživetij v slovenski turizem – kohezijska regija Vzhodna Slovenija«, ki ga je Ministrstvo za kulturo objavilo 9. 8. 2024, prijavila za pridobitev nepovratnih sredstev za izvedbo projekta »Prenova gradu Komenda z dvigalom in zunanjo ureditvijo«. Z izbranimi prijavitelji na javni razpis bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Ministrstvo in izbrani prijavitelj se bodo s pogodbo o sofinanciranju dogovorila o obsegu in dinamiki sofinanciranja operacije na podlagi načrtovanih dejavnosti, podanih v vlogi na javni razpis. Izvedba projekta »Prenova gradu Komenda z dvigalom in zunanjo ureditvijo« predstavlja celovito izboljšanje dostopnosti in funkcionalnosti gradu. Načrtovana je namestitev notranjega dvigala, ki bo omogočilo dostop do vseh nadstropij in s tem odprlo dostopnost za gibalno ovirane osebe in starejše. Poleg tega je predvidena zunanja ureditev parkirišča z dodatnimi parkirnimi mesti, vključno s polnilnimi mesti za električna vozila, kar spodbuja trajnostno mobilnost.
Za konec so svetniki soglasno potrdili Marjana Močnika za predstavnika lokalne skupnosti v svetu DU Polzela za mandatno obdobje 2025–2029. V skladu z aktom o ustanovitvi Doma upokojencev Polzela šteje Svet zavoda 9 članov, od tega: predstavnik Republike Slovenije (pet članov), predstavnik zaposlenih (dva člana), predstavnik stanovalcev (en član), predstavnik lokalne skupnosti – Občine Polzela (en član).
Sledilo je krajše druženje z lepimi željami v novem letu.
Mija Čulk