V sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo ( STO) , Gospodarskim združenjem pohodništvo in kolesarjenje, Agencijo za razvoj in marketing v turizmu Nea Culpa, Zavodom Tovarna trajnostnega turizma GoodPlace, Arhitekturnim birojem KREADOM ter strokovnjakoma za poslovno svetovanje in podjetništvo, Astrid Prašnikar in Gregorjem Suhadolnikom, smo spoznali vizijo in strategijo trajnostnega razvoja slovenskega turizma do leta 2021 in pruduktne stebre na katerih si Slovenija utira pot na svetovni zemljevid najbolj zaželenih (zelenih) destinacij obiska.
Poleg priložnosti, ki jih turizmu odpirajo aktivnosti STO, smo pozornost posvetili pojmu destinacije in vlogi destinacijskega managementa, pomenu Celostne grafične podobe ( CGP), logotipov in slogana za graditev identite destinacije ter neposrednim priložnostim za razvoj turizma na lokalnem nivoju, ki jih prinašajo pohodništvo in kolesarjenje ter projekta Tematske poti ob reki Vipavi in 5 zvezdični turistični produkt Odprte vasi.
Partnerji turizma Občine Miren-Kostanjevica so se seznanili z vizijo razvoja turizma na ravi občine in s prvimi koraki, ki jih bo novoustanovjeni Javni zavod za turizem Občine Miren-Kostanjevica ubral v prvem letu delovanja.
Vsi prispevki predavateljev so objavljeni na povezavi: http://www.miren-kostanjevica.si/turizem/
Uvodoma so bile predstavljene vsebine, ki jih moramo poznati in razumeti vsi, ki se nas turizem neposredno ali posredno dotika na nivoju občin, destinacij in regije. V drugem delu srečanja pa konkretni produkti, na katerih nastajajo 5 zvezdična doživetja. S ciljem, da turizem v prihodnje na vseh ravneh razvijamo tako, kot si ta branža zasluži: strokovno in brezmejno.
Občina Miren-Kostanjevica je v letošnjem letu vstopila v Zeleno shemo slovenskega turizma, z željo in ciljem vzpostaviti trajnostni model turizma, ki bo okolju, občanom in turistom prijazen. S pridobitvijo znaka zelene destinacije, bomo sledili začrtani smeri na dolgi rok.
Osrednji del srečanja je zaznamoval županov podpis Zelene politke, s katero smo se zavezali spoštovanju 10-ih tranjostnih načel, ki nas bodo vodila k postavljenim ciljem.
Dogodek v organizaciji javnega zavoda Turizem Miren-Kostanjevica so z odlično ponudbo domačih kulinaričnih dobrot, vrhunskim vinom in pivom ter svežim sezonskim sadjem podprli Gostilna Kogoj , Gostilna Bric, Izletniška kmetija Faganeli iz Mirna, Kmetija Francetovi, Izletniška kmetija osmica pri Krčarju, Maqfino, Polavi, pivovarna KAKI KRAFT ter vinarja Kavčič Radovan in Vili Žižmond.
Za sladko dobrodošlico z domačimi šnitami in preko celega dne z nasmehom postreženo kavo, so poskrbele predstavnice Društva žensk Žbrinca. V tradicionalnih oblekah, z nalezljivo dobro voljo in ohranjenim narečjem, so pristne promotorke zgodbe turizma, ki ga bomo razvijali pod zastavo novoustanovljene destinacije MIREN KRAS. Destinacije, ki je na srečanju dobila krila in bo v prihodnje gnezdila doma, letela pa skupaj z destinacijmi Nova Gorica z Vipavsko dolino, Krasom in partnerskimi občinami v zamjestvu.
Odlična udeležba na strokovnem srečanju ter odzivi domačih partnerjev in gostov iz sosednjih destinacij ( med njimi županov, podžupanov, direktorjev občinskih uprav, nosilcev lokalnih turističnih organizacij,..), obetajo trdne partnerske povezave, na katerih bomo lahko zgradili turizem, prilagojen povpraševanju ter vedno aktualnim potrebam obiskovalcev, a hkrati prijazen do domačinov.
Turizem brez meja v polnem pomenu besede.