Lukovica, 4. oktober – Kljub neugodnim vremenskim razmeram dela na
gradnji avtocestnega priključka na Lukovici potekajo nemoteno. »Na gradbišču je trenutno več kot 15 bagrov, več kot 14
kamionov, dva buldožerja, štirje valjarji, dva demperja in garnitura za vgradnjo
pilotov, ob njih pa še več kot 65 delavcev,« je pojasnil Branko Sambolič iz
log-dragomerške občinske uprave, ki čeprav gre za večinoma državno investicijo (deloma tudi občinska), prav
tako spremlja potek gradnje avtocestnega priključka. Gre za eno večjih gradbišč
v Sloveniji, kar se sklada z dejstvom, da je 35 milijonski projekt ena večjih
naložb v slovensko cestno omrežje. Pozorno oko je verjetno že opazilo, da gre
za velikanske premike zemeljskih materialov, ki so omogočili ustrezne naklone in
podlage za uvoze in izvoze, po drugi strani pa se jame temeljev za bodoče objekte že
polnijo s tonami železne armature in betona. Kot je dejal sogovornik, vgradnjo
materialov budno spremljajo strokovnjaki predstavnikov Zavoda za gradbeništvo, Inštituta
za gradbene materiale (IGMAT) in Gradbenega inštituta ZRMK. »Izvajalci Trgograd
d.o.o., kot vodilni partner, GP Krk d. d. kot partner in podizvajalec CBE
d.o.o. izvajajo dela in se dnevno po
potrebi usklajujejo in dogovarjajo ob nastalih morebitnih težavah na gradbišču
ob podpori projektantov in inženirja DRI.«
Kje so
trenutno dela?
Delavci so v septembru in v začetku oktobra delali na Vrhniški cesti, kjer se
je uredil »obvoz« na regionalki, ki pa bo kasneje uporabljen kot sestavni del
tamkajšnjega novega križišča. »S preusmeritvijo so bili dani pogoji za
dokončanje vseh del na starem delu regionalne ceste vključno z uvozom na cesto
Pod Gradom. V grobem se pričakuje zaključek del na regionalni cesti do konca
leta 2024, kar bo prispevalo k boljši pretočnosti prometa po regionalki,« pravi
Sambolič.
Hkrati z deli na regionalki so potekala dela tudi pri novih severnih krakih
uvoza na avtocesto. Tam so že uredili meteorno kanalizacijo, uvlekli telekomunikacijske
vode in javno razsvetljavo in zgradili vodni zadrževalnik. Začela so se tudi
dela za izgradnjo temeljev za protihrupno ograjo, obenem pa so že vgradili prve
pilote za nadvoz. »Pilotiranja na severnem delu avtoceste naj bi se zaključila
v začetku oktobra, v drugem delu meseca pa se oprema seli na južno območje
avtoceste,« dodaja sogovornik. Večji vpliv na promet bo imela gradnja pilotov in
izdelava opornika v sredinskem pasu avtoceste, kar naj bi se zgodilo v drugi
polovici oktobra. Posledično bo na avtocesti nov prometni režim.
Gradbena potekajo tudi na južni strani avtoceste, kjer so delavci poskrbeli za
temelje za bodoči nadvoz.
Še vedno je
načrtovan zaključek del konec junija 2025, nakar bo sledila ureditev ustrezne
dokumentacije in pridobitev ustreznih dovoljenj za uporabo cestišča.
Gašper Tominc