Kot
kaže, je pri načrtovanju prometa najbolj
pomembna varnost ljudi. Tej sledijo boljši pogoji za hojo in kolesarjenje ter
uporabo javnega potniškega prometa. Sledijo si še vrednote: zdravje, varovanje
okolja in prostor po meri človeka. Občanke in občani se
nekajkrat na teden odpravite v Ljubljano ali do trgovin ter storitev izven
občine. Tretjina se nekajkrat na teden odpravi tudi na Vrhniko. Na večino
lokacij in dejavnosti potujete z avtomobilom, kar je v primeru daljših razdalj
še povsem razumljivo. Drugače je z mobilnostjo za namen rekreacije in
z opravki v središču občine. Tja se največkrat odpravite peš, nekateri
tudi s kolesom. Okoli četrtina izmed vas se aktivno, torej ne z osebnim avtomobilom,
odpravi v središče občine ter do trgovin in storitev, ki so v bližini
doma.
Zanimivo
je, da se v šolo aktivno odpravi skoraj tretjina
anketiranih šolarjev in dijakov (anketo sta rešila 2 % mlajših od 20 let). Na
primerni razdalji za aktivno pot do šole (do 2 km) živi 55 % anketiranih, kar
kaže na to, da bi jih z boljšimi pogoji lahko šlo v šolo peš, s kolesom,
skirojem ipd. še kar nekaj več. Služba je, razen za 14 % anketiranih, izven dosega
za pešačenje ali kolesarjenje (do 5 km) tako, da se jih aktivno na pot v službo
odpravi le 3 % in 4 % z javnim potniškim prometom.
Kar
se tiče urejanja prometa, se večina anketirancev strinja, da je treba v občini Log-Dragomer izboljšati pogoje za hojo (86 %) in kolesarjenje (77 %) z vidika
varnosti in udobja, izboljšati je treba tudi frekvenco in potek linij JPP
(75 %). Še vedno pa dobri dve tretjini (70 %) menita, da je treba s širitvijo
in/ali gradnjo novih cest omogočiti hitrejše potovanje z avtomobilom.
Povečanju
območij za pešce je naklonjenih 70 % anketiranih, polovica (51 %) se jih tudi
strinja, da je treba zmanjšati hitrost avtomobilskega prometa, bolj deljena pa
so mnenja glede omejevanja dostopov avtomobilom (37 % se strinja, 33 % se ne
strinja), čeprav je tak ukrep pogoj za vzpostavitev peš con.
V anketi so
bili podani
nekateri načrtovani in hipotetični ukrepi. Med njimi so več kot polovično
podporo prejeli uvedba javnega sistema za izposojo koles, postavitev
dodatnih hitrostnih ovir za umirjanje prometa in uvedba območij z
omejenim prometom. Manjšo podporo ima ukrep postavitve dodatnih
električnih polnilnic za električne avtomobile, malo večje nasprotovanje
kot podporo, pa so anketirani izkazali enosmernemu poteku prometa.
Poziv občanom:
Sodelovanje
s tem, za vas, občanke in občani, pa še zdaleč ni zaključeno. Na vrsti je
faza, ki je verjetno najbolj zanimiva. Na posebnem portalu, kamor ste že lahko
vnesli izzive, s katerimi se srečujete, boste od 16. septembra dalje
lahko oddali tudi konkretne predloge za ukrepe, ki bodo lahko rešili ravno te
izzive. Obiščite https://cps.projekti.si/logdragomer/ukrepi
ali skenirajte QR kodo.
Vabljeni tudi na razstavo o pripravi
OCPS Log - Dragomer, ki se bo pričela v času Evropskega tedna mobilnosti, to je
16.9.2024, v prostorih Upravnega centra na Loški cesti 12. Več informacij o
možnosti ogleda bo objavljenih na spletni strani www.log-dragomer.si