Na gradbišču pri načrtovanem priključku Dragomer, ki velja za enega od največjih v Sloveniji, vsak dan dela več kot 68 delavcev in cela vrsta sodobne mehanizacije; med drugim več kot 15 bagerjev, 14 kamionov, 2 buldožerja, 3 rovokopači ter druge naprave za izkope in gradnjo. “Vidimo lahko uporabo najsodobnejše tehnologije na področju gradbeništva," pojasnjuje župan Miran Stanovnik, ki svoje opažanje podkrepi še s podatki o ogromnih količinah vgrajene armature in betona. “Potrebno je izkopati okoli 150.000 kubičnih metrov zemlje, izvesti približno 50.000 m³ nasipa, položiti približno 8.000 m cevi za odvodnjavanje, vgraditi 370.000 kilogramov armature in 1.500 kubičnih metrov betona.” Posebno pozornost namenjajo kakovostni izvedbi, saj strokovnjaki nenehno spremljajo skladnost uporabljenih materialov in gradbenih procesov. Delavci in nadzorniki so dnevno usklajeni pri reševanju morebitnih težav, ki se pojavijo med gradnjo.
Dela še naprej potekajo na več lokacijah: izvajalec nadaljuje z deli na priključnih krakih A in B. Ta vključujejo dela za vzpostavitev meteorne kanalizacije, postavitev javne razsvetljave, telekomunikacije ter izvedbo zadrževalnika 1. Na regionalni cesti od uvoza ceste Pod Gradom do Vrhniške ceste 1 so vzpostavili nov režim vodenja prometa. S preusmeritvijo so bili dani pogoji za dokončanje vseh del na starem delu regionalne ceste, vključno z uvozom na cesto Pod Gradom. Zaključek del na regionalni cesti pričakujejo do konca leta 2024.
V septembru in oktobru 2024 so se na deviaciji 1-1 začeli izkopi, opaževanje in vezanje armature, sledilo je betoniranje pasovnih temeljev za protihrupne ograje. V oktobru je bila izvedena selitev opreme za pilote na južni del trase avtoceste, kjer izvajalec nadaljuje z izkopi, vgradnjo armature in betoniranjem pilotov nadvoza 4-1 preko avtoceste. Postopek pilotiranja poteka po fazah, skladno s tehnološkimi zahtevami. Dodatno so uvedeni posebni ukrepi za zavarovanje gradbišča, kar omogoča varno vodenje prometa na tem območju. Predvideno je, da bo v začetku novembra 2024 izvedeno še dodatno pilotiranje in postavitev začasnega opornika v sredinskem pasu avtoceste pri nadvozu 4-1, kar bo zahtevalo prilagoditev prometnega režima in zožitev voznih pasov na avtocesti.
Na prepustih 3-2, 3-3 in 3-6a potekajo dela opaževanja, armiranja in betoniranja talnih plošč ter sten. Izvajalec je prav tako nadaljeval z izkopi, opaževanjem in betoniranjem temeljne plošče podvoza 3-1, ki se nahaja ob krožišču K3. Med krožiščema K3 in K5 trenutno potekajo zemeljska dela, polaganje armiranobetonskih cevi in tlakovanje z razbremenilnikom Drobentinka 1.
Poleg gradbenih del se ves čas izvaja natančen monitoring posedkov na obremenilnih nasipih. Pregledi potekajo v rednih časovnih intervalih, saj je nujno zagotavljati skladnost izvedbe s projektno dokumentacijo in kakovostjo vgrajenih materialov. Dnevni pregledi armature in betona ter sprejemanje vgrajenih plasti zagotavljajo, da projekt napreduje v skladu z visokimi gradbenimi standardi.
Dela naj bi bila končana poleti 2025
Zaključek gradbenih del je predviden za poletje 2025, kar bo pomembno prispevalo k prometni razbremenitvi ter izboljšanju prometne varnosti na tem območju. Po zaključku del sledi ureditev vse dokumentacije in postopkov za sprostitev prometa ter nato odprtje novega avtocestnega priključka.
Priključek bo prinesel številne koristi
Po zaključku del bo nov priključek bistveno izboljšal prometno varnost in pretočnost. "Z izgradnjo priključka bodo prebivalci občine pridobili pločnike, javno razsvetljavo in varne prehode za pešce, kar bo pomembno prispevalo k večji varnosti v prometu," je poudaril župan Stanovnik. Gradnja priključka že vpliva na rast cen nepremičnin v okolici, kar ustvarja dodatne možnosti za gospodarski razvoj. Župan upa, da bo občina z novim infrastrukturnim projektom uspela oživiti tudi dolgo načrtovano poslovno cono, ki bi prinesla dodatne priložnosti za lokalno gospodarstvo.
Vesna Lovrenčič
Foto: Občina Log-Dragomer