Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Ljubljana
DANES
6°C
-1°C
JUTRI
2°C
-1°C
Oceni objavo

Modeli (zasebnih) virov financiranja projektov za vzpostavitev javne polnilne infrastrukture za vozila na alternativna goriva

Javno-zasebna partnerstva (JZP) kot alternativni vir

Polnilna infrastruktura za vozila na alternativna goriva * se lahko vzpostavi na prometnih površinah v zasebni lasti (npr. domicilne polnilnice pri stanovanjskih objektih, polnilnice na območju trgovskih centrov), lahko pa se vzpostavi na javnih površinah v lasti pravnih oseb javnega prava, zlasti občin, ki so odgovorne za načrtovanje prostorskega razvoja na svojem območju in za gradnjo, vzdrževanje in urejanje javne prometne infrastrukture. Zakonodaja dopušča različne modele izvedbe tovrstnih projektov, od klasičnih javnih naročil, pri katerih javni naročnik prevzame celotno financiranje in vsa tveganja v zvezi z izvedbo projekta (npr. tveganje pridobitve ustreznih dovoljenj, tveganje ustreznega načrtovanja, upravljanja, vzdrževanja in zasedenosti parkirišč oz. polnilnic) do različnih modelov javno-zasebnih partnerstev (JZP), pri katerih večji del tveganj, praviloma tudi finančna tveganja in rentabilnost, prevzame zasebni investitor.

Posledično projekti JZP postajajo med občinami (tj. javnimi partnerji) vse bolj priljubljeni, saj predstavljajo obliko alternativnega vira financiranja javnih projektov. Postopki za sklenitev JZP se pogosto začnejo na podlagi pobude investitorja za izvedbo projekta (ti. vloge o zainteresiranosti oz. vloge promotorja), v kateri je podan najmanj opis projekta, ekonomska ocena ter časovna dinamika izvajanja projekta. Vloga promotorja lahko obsega tudi predlagano strukturo polnjenja električnih vozil ter oceno prihodkov in stroškov v času življenjske dobe projekta. Vloga promotorja mora biti s strani javnega partnerja obravnavana v zakonsko določenem roku. Sledijo postopki za izbor zasebnega partnerja, ki so kompleksni tako iz postopkovnega, tehnološkega, finančnega kot tudi pravnega vidika in so v praksi dolgotrajne narave. Vendar je za uspeh projekta ključnega pomena konstruktivno sodelovanje med (potencialnimi) zasebnimi partnerji, ki razpolagajo s strokovnim znanjem in izkušnjami, ter javnimi partnerji, ki morajo za uspeh projekta vnaprej jasno opredeliti cilje, ki jih s projektom zasledujejo.

Projekti za vzpostavitev javne polnilne mreže ter spodbujanje e-mobilnosti skozi modele JZP so v danem obdobju zelo aktualni zlasti na območju mestnih in primestnih občin, ki so že pristopile k soočanju z izzivi podnebne nevtralnosti. Zaradi svoje tehnološke narave in potenciala, ki ga predstavljajo za učinkovito upravljanje prometa, pa so zanimive tudi z vidika uvajanja projektov pametnih mest. Več …

* Alternativna goriva kot električna energija, vodik, biogoriva, sintetična in parafinska goriva, zemeljski plin, vključno z biometanom, v plinasti obliki kot stisnjeni, utekočinjen naftni plin, …

Oglejte si tudi