Srečko Kosovel: PRORAČUN OBCESTNE SVETILKE (ENERGIJA = ∞), gledališče poezije
KDAJ: petek, 20. 2. 2015 ob 19.30 uri
KJE: Kulturni dom Grosuplje
režija in izbor pesmi: Jan Pirnat, Simona Zorc Ramovš, dramaturgija in vezni tekst: Jan Pirnat, odrski gib: Jan Pirnat, Sebastjan Starič, ton in glasba: Gledališče ggNeNi in BB Grosuplje, scenografija, kostumografija: Gledališče ggNeNi, luč in tehnika: Jan Pirnat; igrajo: Tjaša Furlan, Ana Makovec, Tea Rozman, Lovrenc Škoda, Pia Žmuc
S predstavo Proračun obcestne svetilke, Energija = člani gledališča ggNeNi mlajši sledijo Srečkovemu pesniškemu razvoju. Pri tem ne sledijo vedno kronološkemu vrstnemu redu, ampak pesmi dopolnjujejo z utrinki iz pesnikovega življenja. S tem Kosovelovo bibliografijo prepletajo z njegovo biografijo. Tako otroškim pesmicam sledi s krasom prežeta poezija v katero zareže prva svetovna vojna in čas socialne stiske za primorske Slovence, ki so postali kolateralne žrtve diplomatskih računic prve svetovne vojne in se znašli pod Italijo, v kateri se je vzpenjal fašizem. V Kosovelu, ki je v obdobju med obema vojnama bil študent prve generacije na Filozofski fakulteti, je rastel uporniški duh. Uporništvo se ni ustavilo samo pri tematiki, ampak je preoblikovalo tudi pesniško obliko. Srečko Kosovel je tako sočasno s svetovnimi umetniškimi tokovi razvil sebi lasten konstruktivizem, v katerem v razbiti obliki ohranja svojo prepoznavno misel.
Srečko Kosovel se je rodil, je živel in umrl. Vendar z njegovo življenjsko zgodbo, ki je res bila kratka, ne moremo opraviti tako hitro. Njegove pesmi so v slovenski prostor vstopale počasi, prvič v večjem obsegu šele 2 desetletji po njegovi smrti. Kosovela so bralci v njegovi pesniški veličini odkrivali in razkrivali vse do 110. obletnice njegovega rojstva, ki jo obeležuje leto 2014. Tako je bil Srečko Kosovel brez lastne krivde kriv, da se je morala na novo pisati slovenska literarna zgodovina in kritika.
Na gledališče poezije vas vabimo z besedami Srečka Kosovela: »V meni se vrši velik prevrat. Ali v korist ali v škodo, ne vem. Vem pa, da je v mojem razvoju nujen in celo stopinja naprej. Kar sem delal doslej, je bilo samo iskanje, sedaj mislim, da se bom bolj približal razvojnim možnostim.«
Gledališče ggNeNi KD Teater Grosuplje