Nadzorni odbor Občine Dolenjske Toplice sestavljajo Darinka Nardin, Natalija Poš, Drago Celič, Roman Lavrič in Matej Ivanko, ki so ga člani izvolili za predsednika.
Ta po prvem letu delovanja ugotavlja, da se na organ občani pogostokrat obračajo z različnimi prošnjami. “Pogosto prošnje presegajo pristojnosti nadzornega odbora, ki obsegajo opravljanje nadzora nad razpolaganjem s premoženjem občine, nadzor namenskosti in smotrnosti porabe sredstev občinskega proračuna ter nadzor finačnega poslovanja uporabnikov proračunskih sredstev,” pojasnjuje Matej Ivanko.
Delo nadzornega odbora ne pomeni, da s svojim delovanjem vpliva na delo občinske uprave ali delo občinskega sveta, temveč zgolj izvaja nadzor nad že zaključenimi zadevami, o čemer poroča županu in občinskemu svetu ter daje priporočila. V primeru ugotovitve hujših kršitev predpisov ali nepravilnosti pri poslovanju je nadzorni odbor seveda dolžan obvestiti pristojno ministrstvo in računsko sodišče. V primeru suma, da je odgovorna oseba storila prekršek ali kaznivo dejanje, pa je dolžan svoje ugotovitve posredovati organu pregona.
Avtorske pogodbe, študentsko delo in denar za društva
V letu 2015 je nadzorni odbor pregledal avtorske pogodbe in študentsko delo, preveril potne naloge ter razpisno dokumentacijo in izplačila društvom. Pri izplačilu potnih nalogov je dokumentacija zgledno urejena, nepravilnosti ni bilo ugotovljenih, pri pregledu avtorskih pogodb in študentskega dela ter pri dodelitvi sredstev društvom pa je nadzorni odbor nepravilnosti zaznal.
“Kakšne so te nepravilnosti bomo pojasnili naknadno, najprej smo v skladu s pravilnikom o tem dolžni obvestiti občinski svet in občinsko upravo,” pove Ivanko. Celotno poročilo nadzornega odbora z vsemi ugotovitvami bo po potrditvi objavljeno na spletni strani občine, ugotovitve in pojasnila občine bomo objavili tudi v Vrelcu.
Pri pregledih v letu 2015 je nadzorni odbor dobil kar nekaj iztočnic, na kaj naj bi bili pozorni v prihodnje, hkrati pa bo preveril, ali so se ugotovljene nepravilnosti iz leta 2015 uredile.