V okviru projekta Erasmus+, v katerega je vključena tudi OŠ Dobrova, smo po načrtu obiskali osnovno šolo na Siciliji (to je bilo tretje srečanje po vrsti). Našo ekipo so tokrat sestavljali ravnatelj Viljem Kovačič, pomočnica ravnatelja Romana Novak Mlinar, svetovalna delavka Petra Prevec, koordinatorka projekta in učiteljica angleščine Katarina Rožmanec in športna pedagoginja Ana Peček. Učenci, ki so bili izbrani za sodelovanje, so bili: Tajda Košir iz 9. a, Zarja Sušnik iz 9. b, Nina Smole in Ožbej Zdešar iz 8. a ter Blaž Turk iz 8. b. Učenci so izjemno spoštljivo, prijazno in odgovorno zastopali našo šolo v tujini, se odlično sporazumevali v angleškem jeziku in smo na njihov prispevek v projektu zelo ponosni. Šola se vključuje v tovrstne projekte z namenom povezovanja in nabiranja življenjskih izkušenj otrok in mladostnikov ter primerjave šolskih sistemov po Evropi in obogatitve šolskih vsebin.
V ponedeljek, 13. novembra, smo se v zgodnjih jutranjih urah odpravili iz šole proti letališču v Trstu. Snežne razmere v Sloveniji so nam popestrile že prvi dan skupnega potovanja, a smo srečno prispeli na cilj. Učence so v Catanii pričakali njihovi »italijanski starši« in vrstniki, ki so jih z veseljem gostili v svojih prijetnih domovih. Ves čas obiska so izkazovali izjemno skrb za dobro počutje otrok.
V torek, 14. novembra, smo se vsi udeleženci projekta, učenci in učitelji iz Italije, Španije, Turčije, Grčije in Slovenije srečali na uvodni prireditvi v šoli, kjer nas je z velikim veseljem sprejela in nagovorila ravnateljica Giuseppina Consoli. Ravnateljica vodi vrtec (vključeni so predšolski otroci od 1. do 5. leta), osnovno šolo (vključeni so učenci od 6. do 11. leta) in srednjo šolo (vključeni so mladostniki od 12. do 16. leta). Učenci gostitelji so poskrbeli za izjemen koncert – igrali so na klavir in klaviature, violine, kljunaste flavte, prečne flavte in izrekli uvodne besede dobrodošlice v italijanskem in angleškem jeziku. Sledil je ogled osnovne šole, kjer se je v vsakem kotičku izkazalo, da so se učenci in učitelji na ta dogodek zelo prizadevno pripravljali. Stene so krasili plakati držav, od koder prihajamo udeleženci projekta, celo s kakšno zanimivostjo, za katero smo na novo izvedeli tudi sami. Iz krep papirja so izdelali narodne noše vseh držav, ki sodelujejo pri projektu. Povsod so bili izvirno in umetelno izdelani slogani »The magic word FAIR PLAY«, kar je rdeča nit tega mednarodnega projekta. Sprehod po šolskem hodniku je bil prava paša za oči. Obiskali smo tudi učence v razredih, ki so pripravili pesmice, deklamacije, pozdrave v vseh jezikih in nas pričakali z zastavicami sodelujočih držav. V šoli je bilo videti, da inkluzija zares živi, saj so v razrede vključeni gibalno ovirani otroci, slepi otroci, otroci z motnjo v duševnem razvoju in s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, ki imajo ves čas ob sebi svojega učitelja – spremljevalca. Otroški živžav, navdušeni nastopi in vzdušje dobrodošlice so se dotaknili marsikoga izmed nas.
V sredo, 15. novembra, smo obiskali vrtec, kjer se je dan prej zgodil zelo tragičen dogodek. Štiriletna deklica je umrla v prometni nesreči, ko je bila popoldan s svojimi starši. V Italiji je sprejet nov zakon, da morajo starši po končanem pouku (ob 13.30) priti po otroke, ki so stari do 14 let. V ozadju sprejetja tega zakona je prav tako prometna nesreča otroka, ki se je zgodila pred nekaj leti pred šolo v Italiji. Otroci iz vrtca so se dva meseca intenzivno pripravljali na nastop, vendar so se na koncu odločili, da na ta dan v znak žalovanja ne bodo peli in plesali. Izjemo so naredili pri nastopu dečka z Downovim sindromom, ki se je v sodelovanju s tremi starejšimi učenkami in pod vodstvom mentorja naučil folklornega plesa. Domenico je izvrstno opravil svoj nastop. Zatem smo si ogledali posamezne skupine vrtca, ki je odprt do 13.30, potem pa imajo za nekatere otroke organizirano še varstvo. Otroci so v skupini samo z eno vzgojiteljico, ki izvaja program za predšolske otroke. Učenci gostujočih držav so ta dan prisostvovali pri pouku svojih vrstnikov, učitelji pa smo imeli delovno srečanje o organizacijskih podrobnostih projekta in za določitev termina za obisk Slovenije in naše šole. Popoldan smo se srečali v mestnem središču, kjer je vodilno vlogo prevzela učiteljica angleškega jezika. Ogledali smo si kulturne znamenitosti: mestno hišo, univerzo, katedralo in gledališče.
V četrtek, 15. novembra, so učenci znova pripravili koncert – tokrat so se šolskemu orkestru pridružili še kitaristi. Nagovoril nas je tudi župan gospod Giovanni Leonardi. Sledila je predstavitev dejavnosti v šolski telovadnici. Najprej so učenci gostujoče šole zaplesali tipični sicilijanski ples tarantelo in moderni ples, potem so učenci predstavili, kako poteka joga v šoli v Italiji in Turčiji, sledil je prikaz grškega plesa sirtaki, na koncu pa so naši učenci prikazali pozdrav soncu in s tem zaključili športni festival. Poudarili smo, da so pozdrav soncu novembra izvedli vsi učenci naše šole naenkrat v športni dvorani.
V petek, 16. novembra, smo se učitelji in učenci gostujočih držav odpeljali na kmetijo odprtih vrat Terra di bio, kjer so učencem prikazali pridelavo medu. Udeležili so se tudi delavnice izdelave sveč, lahko pa so si ogledali tudi manjši živalski vrt. Predvsem pa je bil to čas za sprostitev in spletanje novih prijateljskih vezi. Zvečer smo si skupaj ogledali riviero Acitrezza.
Vsi smo nestrpno pričakovali soboto, ko je bil na vrsti ogled vulkana Etna in Silvestrovega kraterja pod vodstvom zanimivega in izkušenega vodiča. Povedal nam je, da ima Etna 150 kraterjev. Domačini ji pravijo »prijazen vulkanček«, saj tudi v času manjših izbruhov življenje prebivalcev poteka nemoteno. Lahko smo se prepričali, da je Etna prav poseben planet, občudovali smo rastlinstvo, pohodnike, kolesarje in plezalce. Na koncu ni manjkal nakup spominkov iz lave, na obisk Etne pa nas bodo spominjali tudi posebni kamni.
Ob tako bogatem programu in mednarodno obarvani druščini je prehitro prišel dan odhoda iz Catanie proti domu. Na letališču je bilo slovo družin od naših otrok ganljivo. Za spomin so jim kupili zapestnice prijateljstva, izdelali so prav posebne plakate, kaj vse so doživeli skupaj, pripravili so jim drobna darila za spomin in bogato popotnico. Kakšne izkušnje so naši učenci še dobili? Nekateri so prvič potovali z letalom in preživeli teden dni pri drugi družini v tujini, spoznali so običajen dan in šolske obveznosti vrstnika iz Italije, spoznali in sprejeli so drugo kulturo, predstavili so naše navade in običaje, sporazumevali so se v angleškem jeziku, spoznali so nekaj osnovnih izrazov v italijanščini. Po takšnem obisku učenci zagotovo drugače gledajo na program in pogoje v naši šoli in življenje v svoji družini. To lahko prinese povsem novo umestitev sebe, šole in države v širši družbeni kontekst.
Goste iz Italije, Španije, Turčije in Grčije v okviru projekta Erasmus+ z veseljem pričakujemo tudi v naši šoli, in sicer jih bomo gostili od 5. do 10. februarja. Z mislimi in dejanji smo že pri organizaciji pomembnega obiska. Ne bo težko, saj imamo veliko zanimivih dejavnosti in otrok, ki znajo pokazati marsikaj, osrednja tema našega srečanja pa bo drsanje.
Petra Prevec, svetovalna delavka OŠ Dobrova