V skupini Sončnice vrtca Borovnica smo spoznavali različne vrste ptic v naši okolici in se naučili nekaterih pesmic o pticah, ki so na področju slovenskih ljudskih pesmi zelo bogate.
V mesecu marcu smo se v skupini Sončnice s prvim pomladnim dnem na Gregorjevo začeli poglobljeno pogovarjati o pticah. Člana Lovskega društva Borovnica g. Bogdan Jereb in g. Urban Košir sta nam posodila nekaj nagačenih ptic, ki smo jih obesili na steno igralnice in naredili razstavo.
S pomočjo nagačenih ptic smo spoznali lastnosti več vrst ptic, nekatere smo celo prvič videli (mali lunj, smrdokavra, mali detel), nekatere pa prepoznali že iz narave (raca, kanja, siva čaplja).
Iz papirja smo izdelovali ptičke, uganjevali uganke o pticah ter zvočne uganke, se igrali gibalno igro Ptički v gnezda, risali ptice, sestavljali sestavljanke na temo ptic, izdelali ptičje pogače in jih namestili v gozdu, če nismo uspeli pojesti vsega sadja pri malici, smo iz ostalih koščkov naredili sadno verigo in odšli v gozd ter jo obesili na drevo. Sadje je končalo v želodčkih lačnih ptic in ne v zelenem zabojniku za smeti. Iz različnih konstruktorjev smo izdelovali ptičje hišice, se igrali ptičji spomin, s pomočjo sličic ptic vadili spoznavanje ptic tudi po vzoru igre Tik tak bum, peli pesmi o pticah: Čuk se je oženil, Sinička se je usedla, Vrabček čaka mamico, Pleši, pleši črni kos, Kukavica, So ptički se ženili …
Za zaključek smo preverili znanje in se igrali igro Male sive celice na temo ptic. Otroke sva razdelili v dve skupini, nato pa so si sami izbrali imena tekmovalnih skupin. Igro ugank in prepoznavanja ptic so se torej igrali Plavčki proti Škorcem. Ob vsakem pravilnem odgovoru je ekipa v svoje gnezdo pridobila jajček. Če je bil odgovor napačen, je imela možnost še nasprotna ekipa, ki pa je za pravilen odgovor v tem premeru dobila v svoje gnezdo dve jajci. Zmagala je ekipa, ki je imela ob koncu igre največ jajčk v svojem gnezdu.
Igra "kviz":
1. Naštejte dele ptičjega telesa (kljun, glava, telo, rep, krila, noge).
2. Naštejte vsaj 5 vrst ptic (po imenih).
3. Povejte, po čem spoznamo ptico ujedo (po ostrih krempljih, s katerimi ulovi in raztrga plen, po ostrem in zakrivljenem kljunu).
4. Povejte, po čem spoznamo ptico, ki živi v ali ob vodi ali morju? (ima plavalno kožico, bleščeča peresa, prekrita z maščobo, da se perje ne zmoči).
Igra "Zvočne uganke":
Poslušajte in poimenujte ptico, katere glas slišite na posnetku s CD-ja.
Otroci so poslušali posnetek, nato pa se v polminutnem odštevalnem času dogovorili o pravilnem odgovoru.
Poslušali smo oglašanje naslednjih ptic: postovka, plavček, sraka, hudournik, kanja, vrabec, grlica, vrana, sova, lišček.
Igra "Sestavi besedo": Otroci obeh ekip so imeli na razpolago nekaj črk, iz katerih so lahko sestavili krajše ali daljše ime ptice. Na razpolago so imeli eno minuto.
Igra "Možganski labirint":
Ekipa, ki je bila na vrsti, je med svojimi kandidati izbrala iskalca in vodiča. Iskalec je imel zavezane oči in se po igralnici premikal s pomočjo besednih navodil vodiča. Ta ga je vodil z besedami levo, desno, naprej, nazaj. Iskalec je hodil po igralnici in tipal ter iskal črke, ki so jih v rokah držali otroci iz nasprotne ekipe. Iskalec je moral v 3 minutah s pomočjo usmerjanja vodiča najti vse otroke s črkami. Nato je imela ekipa 3 minute časa, da so iz pridobljenih črk sestavili najdaljše ime ptice. Ekipi sta se nato zamenjali.
Rezultat je bil Škorci 14 : Plavčki 11, kar pomeni da si je zmago zaslužila ekipa Škorcev. Otroci so skozi samo igro neverjetno uživali, si pomagali, se spodbujali in glasno navijali.
Ob zaključku teme so tudi starši ugotovili, da poznamo veliko vrst ptic, nekateri otroci pa v svojem znanju sedaj prekašajo celo svoje starše.
Za vrtec Borovnica vzgojiteljica Tina Mazi