Logo MojaObčina.si
DANES
29°C
20°C
JUTRI
30°C
20°C
Oceni objavo

Stališče svetniške skupine SD na osnutek proračuna 15/16

Nam pomembna področja, kot so kultura, šport, pomoč novorojenčkom in denarne pomoči najbolj ogroženim, naj bi prejela manj sredstev. Ob vsem zmanjševanju sredstev za dobro vseh pa se v osnutku proračuna povečujejo postavke za plače in druge izdatke zaposlenih na občini, seveda s tem tudi za prispevke za socialno varnost zaposlenih, materialni stroški župana (tudi reprezentanca), slednji za 317 %, in plačilo po podjemnih pogodbah.

Ko si ogledamo proračun oziroma proračune, je običajno prvo vprašanje, ki se poraja, ali je proračun razvojno naravnan. Odgovor je odvisen od tega, kolikšen delež sredstev je namenjen za investicije.

Osnutek proračuna Občine Borovnica za leto 2015, ki ga zdaj obravnavamo, je zelo investicijsko naravnan. Za investicijske odhodke gre 4,626.633 evrov oziroma dve tretjini vseh odhodkov. Poudariti je treba, da si takih investicij nobena občina ne more privoščiti vsako leto. Tudi mi si jih ne bi mogli, če ne bi iz transfernih prihodkov, torej prejetih sredstev iz državnega proračuna, in iz sredstev proračuna Evropske unije, torej iz denarja, ki smo ga dobili na projektih, pridobili 2,495.402 evra oziroma 41 % vseh prihodkov. Če povemo še drugače, iz prijavljenih projektov, torej denarja, pridobljenega na razpisih, dobimo letos več denarja kot od propadajočih davkov.

Tako leto, ko bomo v občino dobili več denarja iz projektov, kot pripadajoči del dohodnine, ki nam ga dodeli država, bomo težko dočakali.

Pa vendar nismo vsi zadovoljni. Zadovoljni nismo zato, ker je na koncu letošnjega proračuna primanjkljaj skoraj milijon. Tega smo pokrili s kreditom. Zgodba je jasna, denar iz državnih in evropskih projektov dobiš le, če imaš svoj denar, torej občinskega. Svoj delež moraš plačati. Naša običajna proračunska sredstva se gibljejo okoli 3,300.000 evrov, zato si večjih investicij brez kredita preprosto ne moremo privoščiti.

Tudi župan je na naši prvi seji izjavil, da je letošnji proračun izjemen in je nadaljevanje projektov iz prejšnjega mandata, in da bo njegov prvi pravi proračun tisti za leto 2016. Veseli nas, da je župan pripravil dvoletni proračun, saj je to običajen način vodenja občinskih financ in načrtov. V proračunu za naslednje leto vidimo, da bo investicij za 28 % odhodkov, precej manjši delež kot letos. Ni pa predvidenih nobenih sredstev, ki bi jih pridobili iz projektov. Vendar je tudi to razumljivo, proračun za naslednje leto bo korigiran z rebalansom, novoizvoljeni župan pa potrebuje čas in pomoč za pripravo projektov. Upamo, da ne toliko časa, kot je potreboval za pripravo osnutka proračuna.

Če si zdaj podrobneje ogledamo osnutek proračuna za letos, vidimo, da bomo iz naslova davkov dobili 38,743 evra oziroma 1,7 % več, kot smo dobili lansko leto. Prihodkov bo skupaj za 12,9 % več, odhodkov pa za 11,6 % več. Teh številk Socialni demokrati, in verjetno še marsikdo, ne moremo razumeti drugače, kot da smo na istem, kot smo bili pretekla leta. Zato ne pristajamo na zavajanje, da je borovniška občina v težkem stanju oziroma da je prazna občinska blagajna. Res je, da stanje ni rožnato, je pa enako, kot je bilo v Občini Borovnica od ustanovitve naprej, in precej boljše kot v večini slovenskih občin.

Še bolj pa nas skrbi, ko si ogledamo prerazporeditev odhodkov. Namreč, nam pomembna področja, kot so kultura, šport, pomoč novorojenčkom in denarne pomoči najbolj ogroženim, naj bi dobila manj sredstev.

Ob vsem zmanjševanju sredstev za dobro vseh, ob napovedanem varčevanju, pa se v osnutku proračuna povečujejo postavke za plače in druge izdatke zaposlenih na občini, seveda s tem tudi za prispevke za socialno varnost zaposlenih, materialni stroški župana (tudi reprezentanca), slednji za 317 %, in plačilo po podjemnih pogodbah.

Župan v kadrovskem načrtu, ki je del proračuna, poleg razporeditev predvideva tudi dve novi zaposlitvi v občinski upravi. S sedanjih 6 na 8 zaposlenih. Socialnim demokratom se zdi to pretirano. Cenimo delo občinske uprave in glede na poznavanje razmer v njej se strinjamo s prerazporeditvijo delavke z mesta tajnika na mesto višje svetovalke. Tudi glede zaposlitve novega človeka na mesto tajnika nimamo nobenih pomislekov in jo celo pozdravljamo.

Drugače pa je s predvideno zaposlitvijo višjega svetovalca za razvojne projekte. Temu nasprotujemo, in sicer iz več razlogov. Najvažnejši razlog je ta, da razen v osnutku proračuna svetniki nismo seznanjeni z obsegom del (lahko si ga ogledate na strani 26 od 84). Opis del je tako širok, da nas resno zanima, kakšno izobrazbo naj bi imel ta superčlovek. Kot politike nas moti tudi to, da se ime tega gospoda že pojavlja v kraju. Tudi župan ga je vsaj eni skupini predstavil kot človeka, ki bo za občino opravljal omenjena dela. Kar je v gospodarstvu, iz katerega prihaja župan, dobra izbira sodelavcev, je v politiki, kar je sedaj področje delovanja gospoda župana, lahko korupcija ali pa klientelizem.

Poleg opisa nalog višjega svetovalca za razvojne projekte pa ni zastavljenih nobenih ciljev in rezultatov, ki naj bi jih dosegel, nobenih rokov, nič oprijemljivega. Pričakovali bi, da se predvideni rezultati dela tega človeka poznajo v proračunu za leto 2016, pa se ne.

Socialni demokrati zaposlitve dveh ljudi v tem trenutku ne moremo podpreti.

Obstaja pa še en naš velik zadržek pri sprejetju proračuna. To so komunalni prispevki. Če si ogledamo proračunsko postavko 714106, Prihodki od komunalnih prispevkov (na strani 2 od 11), vidimo, da je tam ocenjeni znesek 250.000 evrov. To je velik znesek, ki bistveno vpliva na proračun v celoti. Velika večina tega zneska gre na račun priklopov na kanalizacijo, tam, kjer je bila zgrajena v projektu Čista Ljubljanica. Prejšnji občinski svet je sprejel odlok o komunalnem prispevku, ki pa ga župan ne izvaja. Na zborih občanov celo izjavlja, da je odlok zamrznil in da bo pripravil nov odlok o komunalnem opremljanju. 31. člen statuta Občine Borovnica govori o tem, kdaj in kako lahko župan ne izvršuje sklepov občinskega sveta. Zamrznitve ni v njem. Ne vemo, kaj to pomeni, prav tako župan o tej zamrznitvi ni na noben način obvestil občinskega sveta. O tem, da pripravlja nov odlok o komunalnem prispevku, se nekaj govori, svetniki, vsaj tisti iz svetniške skupine SD, pa ne vemo nič. Zato ne moremo vedeti, kaj župan načrtuje, niti kdaj bo odmrznil veljavni odlok ali pripravil drugega. V taki situaciji, ko župan z neizvrševanjem sprejetega odloka o komunalnih prispevkih krši statut občine in pusti svetnike v nevednosti, ne moremo potrditi te pomembne postavke, dokler odloka ne izpeljemo ali ne sprejmemo novega.

Opozorili bi še, da je občinski svet sprejel sklep, da je ponujena cena za nakup Košutovega vrta previsoka. Zdaj se prav ista cena pojavlja v proračunu. Tudi tukaj župan krši sklepe občinskega sveta. V prejšnjem sklicu smo se odločili, da je ponujena cena previsoka, in smo župana pooblastili, da se pogaja za nižjo ceno. Ta sklep še danes velja.

Socialni demokrati nasprotujemo ostremu varčevanju, sploh pa ne moremo pristati na to, da se v teh težkih gospodarskih in socialnih razmerah varčuje na socialnih področjih, povečujejo pa se stroški zaposlitev, reprezentance in podobno.

Da zaključimo ... Socialni demokrati se nikakor ne moremo strinjati z:

- drugo zaposlitvijo v občinski upravi,
- dejstvom, da nimamo odloka o komunalnem opremljanju, ki bi se izvajal,
- znižanjem pomoči novorojencem in denarnih pomoči najšibkejšim,
- nakupom Košutovega vrta v nasprotju s sklepom občinskega sveta.

 

SD Borovnica/Svetniška skupina SD

Oglejte si tudi