Naloge lokalnih turističnih organizacij se spreminjajo, po epidemiji pa se bodo še bolj. Dejavnosti Turizma Bled že nekaj časa niso več namenjene le pridobivanju gostov, pač pa Turizem Bled deluje na širokem področju in v skladu s smernicami stroke, Slovenske turistične organizacije in Strategije trajnostnega razvoja turizma na Bledu.
Osrednja beseda tako pri novi razvojni strategiji Občine Bled kot tudi pri delovanju Turizma Bled je trajnost. Trajnostni razvoj na vseh področjih, od varovanja okolja, promocije kulturne dediščine in predvsem povezovanja domačinov z gosti in obratno, so teme, ki so v tem trenutku najbolj izpostavljene in na katerih Turizem Bled tudi največ dela.
(https://www.bled.si/sl/navdih/zeleni-bled/)
Bled je tri leta član Zelene sheme slovenskega turizma in nosilec zlatega certifikata, kar pomeni, da smo na tem področju uspešni, kljub temu pa je treba vedeti, da je trajnostni razvoj tek na dolge proge.
Vloga lokalnih turističnih organizacij se v svetu preveša v vlogo »upravljalcev« destinacij. To pomeni, da so LTO-ji po vsem razvitem svetu, tudi pri nas, organizacije, ki povezujejo, osveščajo, izobražujejo, vse večjo pozornost pa namenjajo domačinom.(https://www.bled.si/sl/kaj-videti-poceti/bled-local-selection/ponudba/)
Dejstvo namreč je, da morajo trajnost v vseh njenih številnih pomenih najprej razumeti in ponotranjiti domačini, šele nato lahko to pričakujemo od gostov. Turistični razvoj vasi okoli Bleda (Prgarija), blejske zgodbe, kulinarika, šport,.. (https://www.bled.si/sl/navdih/zgodbe/) vse to je delo, ki ga v tem trenutku opravlja LTO.
Bled je del skupnosti Julijske Alpe, v kateri smo povezani kraji, ki imamo podobne cilje in podobne težave. Eden najbolj opaznih produktov je daljinska pohodna pot Julijana, ki je tudi na mednarodnem prizorišču dobila vrsto nagrad in priznanj. Bled je tudi del mednarodne skupnosti Alpski biseri, ki se prav tako ukvarja s trajnostnim razvojem.
Sploh pa – že tretje leto zapored smo med 100 najbolj trajnostnimi destinacijami tega sveta po izboru nizozemske nevladne organizacije Greeendestinations.org.
Leto 2021 bo leto novih izzivov in novih priložnosti. Turizem se vse bolj in bolj obrača na neposredno komunikacijo med ponudnikom in gostom, še bolj pa na komunikacijo med gostom in domačinom. Kot je večkrat poudaril župan Janez Fajfar, Bled ne sme 9 mesecev na leto postati mesto duhov, mesto brez domačinov, pač pa je ravno lokalno prebivalstvo največji potencial, ki ga Bled ima. Ljudje smo tisti, ki kreiramo podobo svojega kraja, ki se odločamo, kako in na kakšen način bomo sebe in kraj predstavili svetu in kaj je pri tem naš osnovni motiv – le zaslužek ali ponosno varovanje in predstavljanje bogate dediščine na številnih področjih, uvajanje novih trajnostnih praks, spoštovanje sočloveka?
V letu, ki je pred nami, se na področju turizma obeta kar nekaj projektov, med njimi sta tudi digitalizacija del Riklijeve zapuščine in izgradnja gorskih kolesarskih poti v okolici.