Učenje se z zaključkom šolanja ne konča, samo način učenja se nekoliko spremeni. Bliskovit razvoj znanosti in tehnologije zahteva od vsakega posameznika, da sledi novim spoznanjem, ki vplivajo na vse vidike življenja. Okoliščine, izzivi vzgoje in vsakdanje življenje družin se spreminjajo hitreje kot kdajkoli prej. Odrasli, ki delamo v vrtcu, se zavedamo svoje odgovornosti in moči naših ravnanj ter odzivov na vsakega našega otroka, starša ali sodelavca. Zato poleg svojega rednega dela in nalog namenjamo veliko pozornosti in časa tudi raznolikemu izobraževanju.
Letos nadaljujemo lansko vključitev v projekt Digitrajni učitelj, ki nam ponuja pestro izbiro vsebin za digitalno, finančno in trajnostno opolnomočenje z izobraževanji v živo in na daljavo. Številni strokovni delavci smo aktivno vključeni v študijske skupine v organizaciji Zavoda RS za šolstvo. Poleg obveznih izobraževanj za imenovane odgovorne osebe na vseh lokacijah vrtca pri nudenju prve pomoči in gašenju požara se je nekaj zaposlenih izobraževalo še v sklopu različnih projektov (npr. Formativno spremljanje, Program NEON …).
V oktobru smo strokovni delavci in tehnični kader imeli priložnost poslušati Polono Požgan, ki nas je na zanimiv in dinamičen način spomnila na moč naše komunikacije – tako verbalne kot neverbalne – v prid še boljšim medsebojnim odnosom inprijetnejšemu sobivanju.
V novembru smo gostili zanimivega Dejana Sotirova, znanega kot Mavričnega bojevnika, ki nam je z namenom predstavitve spodbudnega okolja za otroke z ADHD odprl veliko vprašanj in nas navduševal s pogledom tako na zahtevne izzive kot tudi prednosti, ki jih ti otroci prinašajo v svoje okolje.
Prve dni decembra je mag. Martina Prevejšek, prof. spec. svetnica za vzgojitelje, vodila predavanje in delavnice z namenom učenja učinkovite rabe glasu v pedagoškem poklicu.
Konec oktobra in v mesecu novembru smo se izobraževali tudi osebje, ki je v vrtcu odgovorno za prehrano. Najprej nam je doc. Evgen Benedik podrobno spregovoril o dietah in svetoval glede zamenjav alergenih živil v jedilnikih otrok s preobčutljivostjo na določeno hrano. Sledilo je zanimivo predavanje dr. Jožeta Zalarja iz VSŠ Bled o gastronomsko-kulinaričnih načelih, sestavi in pripravi skupin živil ter trajnostnemu razvoju v kulinariki. Znanje smo preizkusili v praktični delavnici, kjer je vsak od udeležencev pripravil jed po danem receptu.
Nekaj zaposlenih se je pridružilo tudi predavanju, ki ga je vrtec konec novembra organiziral v sklopu šole za starše. Ivana Gradišnik je v okviru Familylab Slovenije v polni amfiteatralni učilnici na Srednji šoli Veno Pilon na sicer kar precej polemičen način vzbudila samorefleksijo nas odraslih v vlogi voditelja otroka.
Naše učenje poteka tudi znotraj vrtca. Smo učeča se skupnost, kjer si med seboj delimo raznoliko znanje in dragocene izkušnje, se podpiramo ter povezujemo na srečanjih strokovnih aktivov.
Danes so nam različne informacije dostopne kot še nikoli doslej. Strokovne literature o razvoju otrok, vzgoji, didaktiki pa tudi komunikaciji, prehrani … je veliko, vse je na dosegu. Zato se tudi način profesionalnega razvoja odraslih spreminja. Namen seminarjev ne more več biti zgolj podajanje napotkov, ki že jutri morda ne bodo več ustrezen odgovor na nove okoliščine. Ključnega pomena je, da odpirajo vprašanja in kritično presojo ter navdušujejo za radovednost. To lahko omogoča globlje razumevanje lastnega in tujega sveta, kar pa je dragoceno izhodišče za zrelo vzgojno delovanje in uresničevanje naše vizije: Prijazen in ustvarjalen vrtec. Zato smo hvaležni za vse te številne priložnosti, ki podpirajo našo strokovno in tudi osebno rast.
Blanka in Jana