Planinsko društvo Ajdovščina – osvajanje vrhov v Dolomitih med Marmolado in Sello (Bench da Mesdi, Mesola)

Tradicija Planinskega društva Ajdovščina je, da vsako leto organizira kakšen izlet v Dolomite ali Karnijske Alpe. Tudi tokrat smo člani Planinskega društva Ajdovščina spoznavali nove kotičke v Dolomitih, ki imajo zanimivo zgodovino oz. ostanke vojnih časov. Območje, kjer smo hodili, je prepleteno z vojaškimi rovi in ostanki različnih poslopij.

Sobota 24. 8. se je bližala, vreme je kazalo na ugodno, gremo ponovno v Dolomite. Objavaže na FB in spletni strani Planinskega društva Ajdovščina je bila poimenovana kar 'Ta veseli dan ali Ajdovci grejo u Dolomite'. Članek na FB je napisan v ajdovskem dialektu in ga je prav zanimivo prebrati.

Avtobusni prevoznik Stopar nas je popeljal do Vrtojbe, kjer smo pobrali še zadnje udeležence planinskega izleta. Kmalu za tem nas je nagovoril organizator izleta Tomaž Velikonja, v sodelovanju z drugimi vodniki PDA in GRS Ajdovščina, po načrtih vodnika Ožbeja Marca.

Avtobus z 52 udeleženci je krenil v Italijo proti Bellunu, kjer smo naredili prvi postanek za kavico. Zadovoljna natakarica nas je postregla, saj po mojem v celem tednu ne proda toliko kave, kot jo je na ta dan zjutraj.

Nadaljujemo naprej - Agordo in Alleghe, kjer je tudi vzpon na znano Civetto, vendar jo je še zakrivala megla. Zavijemo v levo v dolino proti Malga Ciapela, kjer je izhodišče gondole na Punta Rocco. Mi se peljemo naprej po vzpenjajoči se cesti na Passo Fedaia, kjer je bilo planirano tudi naše izhodišče. Prispemo do koče 'Rifugio Fedaia', kjer se razdelimo v dve skupini (težja-lažja varianta) in krenemo po levi strani jezera Fedaia.

Prva skupina, ki jo je v nadaljevanju čakala težka ferata Trencee, se je odpravila prva, druga pa je opravila trekking pohod po geološki poti pod grebenom Mesole. Polurni pohod je hitro minil, saj smo vsi občudovali lepote tega jezera. Na koncu jezera je ogromen jez, ki ga je bilo potrebno prečkati, da smo prišli do naslednje koče Rifugio Marmolada.

Od tu naprej pa se začne strm vzpon do koče Rifugio Luigi Gorza. Premagati je bilo potrebno cca. 500 višinskih metrov. Hodili smo približno 1h 30 minut do omenjeno koče.  Tukaj sta se tudi ločili poti prve in druge skupine. Prva skupina je pogumno zakorakala proti grebenu Mesole – oz vstopni točki ferate Trencee, ki vodi čez prvi vrh Bech da Mesdi. Vstopna točka in prvi del ferate je zelo zahteven, saj terja od planinca precejšnjo moč v roki. Ferata je potekala po vrhu grebena – malo gor in malo dol.

Druga skupina je od koče Rifugio Luigi Gorza nadaljevala po razgledni treking geološki poti Arraba pod omenjenim grebenom.

Obe skupini je na planinski poti spremljal pogled na Marmolado in sosednje vrhove. Na drugi strani se je odpiral poglede proti Piz Boe. Naslednja točka je bila Rifugio Padon, ki leži na višini 2407 m. Prva skupina je prečenje do koče Padon opravila po ferati, ki v zadnjem delu postreže pohod skozi vojaške rove. Ferata se konča pri Bivaku Bontadini.

Druga skupina (nekateri udeleženci) se je nadalje podala še proti Bivaku Bontadini, kjer so ostanki vojne in vhod v prvi rov oz. zadnji rov ferate Trencee, ki jo je opravila prva skupina.

Pri koči Rifugio Padon smo se vsi ponovno srečali in naredili odmor za jedačo in pijačo. Čakal je še spust v dolino, a spust je bil malo daljši, cca 1000 višinskih metrov. Avtobus nas je čakal v Malga Ciapela. Vsi smo srečno prispeli nazaj do planiranega mesta. Po končani turi seveda sledi še planinski piknik in druženje ter praznovanje rojstnega dne ene od udeleženk izleta.

Veselje je gledati zadovoljne obraze planinskih navdušencev, brez katerih planinskih izletov ne bi bilo.

Nemotena izvedba planinskega izleta seveda ne bi bila brez izkušenih vodnikov. Za varnost udeležencev so skrbeli vodniki planinskega društva Ajdovščina in člani GRS Slovenije – skupine Ajdovščina:

Stojan Kodele, Robert Kovač – GRS in drugi vodniki PDA Tomaž Velikonja, Gorazd Lapanja, Petra Fučka, Polona Vetrih, Magdalena Fabčič. Za piknik na koncu pa gredo zasluge tudi predsedniku Damjanu Preglju.