Aktivnosti policistov so usmerjene predvsem v preventivno delovanje. Posebej so pozorni na prekoračitve hitrosti v naseljih, pa tudi na povratnike in voznike, ki najbolj kršijo hitrostne omejitve. Pri tem uporabljajo razpoložljive stacionarne merilnike hitrosti in sodelujejo z mestnimi redarstvi.
Hitrost je še vedno eden najpogostejših vzrokov za povzročitev prometnih nesreč, kar žal potrjuje tudi letošnja črna statistika na slovenskih cestah. Do 17. avgusta 2015 je na slovenskih cestah življenje izgubilo 79 udeležencev, v enakem obdobju lanskega leta 63 (25 % več). Izmed vseh umrlih je kar 31 (v enakem obdobju lani 20) udeležencev umrlo v prometnih nesrečah, ki so se zgodile zaradi neprilagojene hitrosti, kar predstavlja 39 odstotkov vseh umrlih.
Če bi povprečno hitrost v naseljih zmanjšali za samo 1 km/h, bi se število prometnih nesreč zmanjšalo za približno 4 %. Znižanje povprečne hitrosti za 1 km/h zunaj naselja pa bi pomenilo zmanjšanje števila prometnih nesreč zaradi hitrosti za približno 2 %.
Na to, da je počasneje tudi zares varneje, pa kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10 odstotkov.