Dejavno staranje daje starejšim možnost, da uresničujejo svoje potenciale in dejavno sooblikujejo svoje okolje. Kako torej lahko starejši ostanejo v celoti vključeni v družbo tudi po upokojitvi? Kako je mogoče omiliti negativne in pozitivne stereotipe o starejših? Kako lahko film pripomore k temu cilju?
Cilj projekta CINAGE je prispevati k izboljševanju možnosti vseživljenjskega učenja za starejše, pri čemer se evropski film uporablja kot metodo. Kot je ugotovil Miran Erič, so evropski filmi o starejših in dejavnem staranju bili režirani s strani mlade generacije režiserjev in zato so vsi po vrsti polni stereotipov o starejših. Kako lahko torej film prikazuje dejavno staranje in vpliva na podobo o starejših? Je lahko orodje za premagovanje stereotipov ali jih še dodatno ustvarja? Zakaj je starost v filmih pogosto prikazana na humoren način? Zakaj se problemi in težave mlade generacije pogosto odražajo v filmih o starejših (kot da mladi režiserji težave svoje generacije preslikajo v stereotipno prikazovanje življenja starejših)? Na taka in podobna vprašanja je odgovarjala žariščna skupina, ki je v sklopu raziskave o politikah dejavnega staranja, analizirala 12 evropskih filmov z vidika kompetenc dejavnega staranja. Dušana Findeisen in Miran Erič sta izpostavila, da so bile ugotovitve o evropskih filmih, starejših, dejavnemu staranju in družbenemu pogledu na starost sila zanimive in raznolike. Konec koncev vsi gledamo filme subjektivno in vsak jih doživlja po svoje.
Dušana Findeisen je predstavila medgeneracijski filmski klub, ki ga Univerza za tretje življenjsko obdobje v Ljubljani pripravlja skupaj z Društvom študentov andragogike in pedagogike. Namen kluba je, da bi mladi in starejši skupaj gledali, ovrednotili in debatirali o filmih, mladosti in starosti. Le tako so lahko stereotipi o mladih in starejših premagani.
Povezava do oddaje Storž na Radiu Slovenija, 1. program, 18. 6. 2014: http://www.seniorji.info/CLANKI_IN_ODDAJE_Arhiv_oddaje_Storz_-_Radio_SLO1